Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.
U ziet 21-30 van de 176 uitspraken
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: consument
Jaartal: 2024
Soort uitspraak: Bindend Advies
Uitkomst: onbevoegd
Referentiecode:
2333288/385716
Waar gaat de uitspraak over? De uitspraak betreft een vervoersovereenkomst tussen klager en ondernemer. Het geschil gaat over het niet teruggeven of vergoeden van een in de trein achtergelaten koffer. De klager heeft zijn koffer in de trein laten staan, maar de ondernemer weigert verantwoordelijkheid te nemen en heeft geen actie ondernomen om de koffer […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: bejegening
Jaartal: 2023
Soort uitspraak: Bindend Advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
180816/188595
Waar gaat de uitspraak over? Het betreft een bindend advies na een eerder gegeven voorbeslissing. In de voorbeslissing is tot gedeeltelijke niet-ontvankelijkheid beslist. In deze uitspraak volgt de inhoudelijke beoordeling van het gedeelte waarover de consument ontvangen kan worden. De consument meent agressief bejegend te zijn door een conducteur. De commissie beschrijft en behandelt de […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: Bewijs
Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
121125
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft vergoeding van vertragingsschade. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. Op 2 oktober 2018 reisden wij van Bergen op Zoom naar Schiphol. Omdat wij in Leiden niet konden overstappen, hebben wij de intercity direct naar Schiphol genomen. Bij Hoofddorp kon de […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: Boete / Zorgvuldigheid
Jaartal: 2023
Soort uitspraak: Bindend Advies
Uitkomst: gegrond
Referentiecode:
203399/206165
Waar gaat de uitspraak over? Tijdens een treinreis kreeg de consument een boete. De consument is van mening voldoende te hebben aangetoond dat hij was ingecheckt op het juiste traject. De consument verlangt dan ook dat de boete ongeldig wordt verklaard. De ondernemer heeft aangevoerd dat de consument verantwoordelijk is voor een OV-chipkaart die elektronisch […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: Begeleiderskaart
Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
63009
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de weigering van de ondernemer om aan de consument een OV-Begeleiderskaart te verstrekken. De consument heeft herhaalde malen de klacht voorgelegd aan de ondernemer. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. Zij lijdt aan een neurologische aandoening. […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: Kosten
Jaartal: 2020
Soort uitspraak: Bindend Advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
28798/32913
Waar gaat de uitspraak over De consument heeft een Voordeelurenabonnement waarvan de OV-chipkaart in 2015 is verlopen. De consument betaalt sinds 2015 wel het abonnement, maar kan door gebrek aan een OV-chipkaart niet op reizen. De consument wil het abonnementsgeld van de afgelopen vijf jaar terugkrijgen. De ondernemer stelt dat als de OV-chipkaart is verlopen […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: Vervoerbewijs
Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
119704
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft het niet gebruik kunnen maken van de zogenaamde [naam voordeelkaart]. Het standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt, kort samengevat, als volgt. De consument heeft al geruime tijd een zogenaamde [naam voordeelkaart], een abonnementsvorm die op de ov-chipkaart kan worden geladen. In september 2017 heeft […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: Informatie
Jaartal: 2023
Soort uitspraak: Bindend Advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
194224/198225
Waar gaat de uitspraak over? Door treinuitval kon de consument niet naar zijn werk reizen. De consument verlangt de dagwaarde van zijn reisproduct. Verder verwijst de consument naar een eerdere uitspraak van de commissie. De ondernemer voert uitgebreid verweer en doet een beroep op de vigerende algemene voorwaarden. De commissie wijst erop dat de uitval […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: Schadevergoeding
Jaartal: 2019
Soort uitspraak: Bindend Advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
1858/6150
Waar gaat de uitspraak over De consument heeft een abonnement voor vrij reizen bij de ondernemer en vraagt tweemaal vergoeding vanwege opgelopen vertraging op een bepaald traject. De ondernemer wil de vergoeding niet betalen, omdat de vervoerder op dit traject niet de ondernemer is en de consument een abonnement heeft bij de ondernemer. De ondernemer […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: Vervoerbewijs
Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
102485
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft het bezwaar van de consument tegen drie boetes à raison van € 97 per 14 dagen wegens een te laat gerealiseerde stopzetting van het studentenreisprodukt. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. Nadat de consument in december 2014 haar opleiding Kunstzinnige […]
Niet gevonden wat u zocht?
Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.
U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.
In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.