Onze eerdere uitspraken

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.

Print/PDF

U ziet 21-30 van de 176 uitspraken

Commissie onbevoegd in zaak omtrent zakelijk vervoersovereenkomst

Commissie: Openbaar Vervoer    Categorie: consument    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: onbevoegd   Referentiecode: 2333288/385716

Waar gaat de uitspraak over? De uitspraak betreft een vervoersovereenkomst tussen klager en ondernemer. Het geschil gaat over het niet teruggeven of vergoeden van een in de trein achtergelaten koffer. De klager heeft zijn koffer in de trein laten staan, maar de ondernemer weigert verantwoordelijkheid te nemen en heeft geen actie ondernomen om de koffer […]

Print/PDF

Conducteur en instappende passagier botste tegen elkaar, klacht ongegrond

Commissie: Openbaar Vervoer    Categorie: bejegening    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 180816/188595

Waar gaat de uitspraak over? Het betreft een bindend advies na een eerder gegeven voorbeslissing. In de voorbeslissing is tot gedeeltelijke niet-ontvankelijkheid beslist. In deze uitspraak volgt de inhoudelijke beoordeling van het gedeelte waarover de consument ontvangen kan worden. De consument meent agressief bejegend te zijn door een conducteur. De commissie beschrijft en behandelt de […]

Print/PDF

conducteur heeft in rechtstreeks gesprek met consument toegezegd dat taxikosten vergoed zouden worden. Consument mocht van deze toezegging uitgaan.

Commissie: Openbaar Vervoer    Categorie: Bewijs    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 121125

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft vergoeding van vertragingsschade. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. Op 2 oktober 2018 reisden wij van Bergen op Zoom naar Schiphol. Omdat wij in Leiden niet konden overstappen, hebben wij de intercity direct naar Schiphol genomen. Bij Hoofddorp kon de […]

Print/PDF

Conducteur heeft onvoldoende zorgvuldig gehandeld bij opleggen boete

Commissie: Openbaar Vervoer    Categorie: Boete / Zorgvuldigheid    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 203399/206165

Waar gaat de uitspraak over? Tijdens een treinreis kreeg de consument een boete. De consument is van mening voldoende te hebben aangetoond dat hij was ingecheckt op het juiste traject. De consument verlangt dan ook dat de boete ongeldig wordt verklaard. De ondernemer heeft aangevoerd dat de consument verantwoordelijk is voor een OV-chipkaart die elektronisch […]

Print/PDF

Consument beschikt over scootmobiel; geen indicatie voor verstrekken van begeleiderskaart

Commissie: Openbaar Vervoer    Categorie: Begeleiderskaart    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 63009

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de weigering van de ondernemer om aan de consument een OV-Begeleiderskaart te verstrekken.   De consument heeft herhaalde malen de klacht voorgelegd aan de ondernemer.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   Zij lijdt aan een neurologische aandoening. […]

Print/PDF

Consument betaalt vijf jaar lang voor abonnement op verlopen OV-chipkaart

Commissie: Openbaar Vervoer    Categorie: Kosten    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 28798/32913

Waar gaat de uitspraak over De consument heeft een Voordeelurenabonnement waarvan de OV-chipkaart in 2015 is verlopen. De consument betaalt sinds 2015 wel het abonnement, maar kan door gebrek aan een OV-chipkaart niet op reizen. De consument wil het abonnementsgeld van de afgelopen vijf jaar terugkrijgen. De ondernemer stelt dat als de OV-chipkaart is verlopen […]

Print/PDF

Consument dacht ten onrechte dat haar abonnement op haar ov chipkaart was geladen door foutieve informatie van de chauffeur. Klacht gegrond

Commissie: Openbaar Vervoer    Categorie: Vervoerbewijs    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 119704

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft het niet gebruik kunnen maken van de zogenaamde [naam voordeelkaart]. Het standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt, kort samengevat, als volgt. De consument heeft al geruime tijd een zogenaamde [naam voordeelkaart], een abonnementsvorm die op de ov-chipkaart kan worden geladen. In september 2017 heeft […]

Print/PDF

Consument had abonnement, geen geld terug na treinuitval

Commissie: Openbaar Vervoer    Categorie: Informatie    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 194224/198225

Waar gaat de uitspraak over? Door treinuitval kon de consument niet naar zijn werk reizen. De consument verlangt de dagwaarde van zijn reisproduct. Verder verwijst de consument naar een eerdere uitspraak van de commissie. De ondernemer voert uitgebreid verweer en doet een beroep op de vigerende algemene voorwaarden. De commissie wijst erop dat de uitval […]

Print/PDF

Consument heeft abonnement bij ondernemer, wil vertragingsschade op traject van andere vervoerder

Commissie: Openbaar Vervoer    Categorie: Schadevergoeding    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 1858/6150

Waar gaat de uitspraak over De consument heeft een abonnement voor vrij reizen bij de ondernemer en vraagt tweemaal vergoeding vanwege opgelopen vertraging op een bepaald traject. De ondernemer wil de vergoeding niet betalen, omdat de vervoerder op dit traject niet de ondernemer is en de consument een abonnement heeft bij de ondernemer. De ondernemer […]

Print/PDF

Consument heeft risico genomen door niet bij DUO te verifiëren of stopzetting van het studenten reisproduct daadwerkelijk was geslaagd

Commissie: Openbaar Vervoer    Categorie: Vervoerbewijs    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 102485

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft het bezwaar van de consument tegen drie boetes à raison van € 97 per 14 dagen wegens een te laat gerealiseerde stopzetting van het studentenreisprodukt. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. Nadat de consument in december 2014 haar opleiding Kunstzinnige […]

Print/PDF


Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.