Onze eerdere uitspraken

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.

U ziet 5431-5440 van de 5892 uitspraken

Verzoek om kop koffie door partner van cliënt leidt tot klachten over bejegening

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: voorwaarden    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: niet-ontvankelijk   Referentiecode: 121687

Waar gaat de uitspraak over Cliënt heeft een klacht over de bejegening van zijn echtgenote, wanneer zij een servicemedewerker om een kop koffie vraagt. Naar aanleiding van dat incident vindt er een gesprek plaats met de dochter en schoondochter van de cliënt en later komt dit ook aan de orde tijdens een familiegesprek. Cliënt klaagt […]

Verzoek om specificatie afgewezen

Commissie: Energie    Categorie: Betaling    Jaartal: 2012
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: OPN-D02-0264

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de wens van de consument dat de ondernemer het voorschotbedrag van 2002 specificeert. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. Ondanks herhaald verzoek wenst de ondernemer geen specificatie te geven van het maandelijks termijnbedrag in 2002 zoals zij dat wel deed […]

Verzoek tot afsluiting gas = opzegging; i.s.m. schadevergoeding

Commissie: Energie    Categorie: Overeenkomst    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: ENE05-2890

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de door de consument gewenste verwijdering van de gasaansluiting. De consument heeft de klacht in september 2005 voorgelegd aan de ondernemer. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. De consument gebruikt in het hele (door haar gehuurde) huis geen gas meer. […]

Verzoek tot portering dient door nieuwe provider gedaan te worden

Commissie: Telecommunicatiediensten    Categorie: Telefoonnummer    Jaartal: 2015
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: ECD08-0532

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de werking van het netwerk.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   De consument stelt dat hij op 29 mei 2008 een abonnement voor telefonie en internet bij de ondernemer heeft afgesloten. De ondernemer heeft hierbij toegezegd dat hij binnen […]

Verzonden poststuk naar buitenland; toerekenbaarheid van de schade; deugdelijke verpakking door consument niet aangetoond; klacht ongegrond.

Commissie: Post    Categorie: Postzending - algemeen    Jaartal: 2016
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 95131

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft een via PostNL verzonden poststuk. De consument heeft op 26 februari 2015 de klacht voorgelegd aan PostNL. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. Het pakket naar de geadresseerde in de Russische Federatie is beschadigd, ondanks voldoende verpakking en voorzorgen. De […]

Verzonden poststukken tegengehouden door douane; geen invoerrechten; niet kan worden verwacht dat alle loket medewerkers van ondernemer op de hoogte zijn van de douane regels in land van bestemming.

Commissie: Post    Categorie: Postzending - algemeen    Jaartal: 2016
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 96502

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft een door de consument via PostNL verzonden poststuk. De consument heeft op 18 juni 2015 de klacht voorgelegd aan PostNL. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. De consument heeft vier dozen ter post aangeboden voor zijn dochter in Turkije. Op […]

Verzuimd echtscheidingsprocedure in Nederland tijdig te starten; advocaat aansprakelijk.

Commissie: Advocatuur    Categorie: Tekortkoming in de uitvoering opdracht    Jaartal: 2014
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: ADV09-0124

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de kwaliteit van dienstverlening van de advocaat ter zake van haar bijstand aan de cliënte in een echtscheidingsprocedure en de door de cliënte gevorderde schadevergoeding.   Standpunt van de cliënte   Voor het standpunt van de cliënte verwijst de commissie naar de overgelegde stukken. In de kern komt […]

Verzwijgen schadeverleden door ondernemer rechtvaardigt ontbinding

Commissie: Voertuigen    Categorie: Informatie    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: VOE09-0532

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 18 mei 2009 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een gebruikte [merk en type], tegen een door de consument te betalen prijs van € 17.000,–.   De overeenkomst is op 22 mei 2009 uitgevoerd.   De consument heeft in […]

Vestigingsmanager opvanglocatie had het woord ‘verwaarlozing’ niet mogen gebruiken

Commissie: Kinderopvang    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 45930/60826

Waar gaat de uitspraak over De consument bracht haar kinderen voor de eerste keer naar een nieuwe opvanglocatie. Toen de consument vroeg of haar kinderen daar konden ontbijten, zoals op de vorige opvanglocatie ook kon, zei de vestigingsmanager, waar de kinderen bij waren, dat het brengen van kinderen naar een opvang zonder ontbijt kinderverwaarlozing is. […]

Vijf jaar lang betaald voor een ongebruikt telecom-abonnement

Commissie: Internet, kabel, televisie en telefonie en postTelecommunicatiediensten    Categorie: -    Jaartal: -
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: -

De consument stelt niet te weten dat hij een pack-abonnement heeft afgesloten hoewel de ondernemer hem daarover een aantal brieven heeft toegezonden. Anderzijds heeft de ondernemer, hoewel dat vrij eenvoudig was te doen, nagelaten uit te zoeken of er nog meer abonnementen op naam van de consument stonden. Volgens de consument is er de afgelopen […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.