Onze eerdere uitspraken

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.

Print/PDF

U ziet 6001-6010 van de 9539 uitspraken

Ondernemer had duidelijker moeten communiceren dat verhuizing op nacalculatie zou worden uitgevoerd. Klacht gegrond

Commissie: Verhuizen    Categorie: Informatie    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 119801

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een omstreeks november 2015 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het uitvoeren van een verhuizing tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 1.000, –. Het uitvoeren van de verhuizing vond plaats op 18 mei 2016. De consument […]

Print/PDF

Ondernemer had eerder moeten onderkennen dat de multifocale bril geen goede optie was, gezien de zeer geringe bijziendheid had consument niet meer dan een leesbril geadviseerd moeten worden.

Commissie: Optiek    Categorie: Aansprakelijkheid ondernemer    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: OPT99-0002

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit een in maart 1996 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot levering van montuur en glazen tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van ƒ 1266,–. Deze overeenkomst is uitgevoerd op of omstreeks 21 maart 1996.   […]

Print/PDF

Ondernemer had ervoor moeten waarschuwen dat Home Cinema Set geen tegen kopiëren beveiligde cd’s kan afspelen.

Commissie: Elektro    Categorie: Informatie    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: ELE03-0081

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 22 november 2002 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van [een home cinema set] tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 530,–. De levering vond plaats op of omstreeks 22 november 2001.   De consument heeft in januari […]

Print/PDF

Ondernemer had expertiserapport niet naar een derde partij mogen sturen

Commissie: Waterrecreatie    Categorie: Algemene voorwaarden    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 138984/152104

Waar gaat de uitspraak over? De ondernemer heeft in opdracht van de consument een expertiserapport opgemaakt over een motorjacht. Op basis van de voorwaarden mocht de ondernemer dit rapport niet delen met de verkopende partij. De ondernemer deelde dit rapport alsnog. Hiervoor heeft de ondernemer excuses aangeboden, maar hij weigert de reeds betaalde factuur terug […]

Print/PDF

Ondernemer had extra waakzaam moeten zijn bij afsluiten telefoonabonnement

Commissie: Telecommunicatiediensten    Categorie: Betaling / Overeenkomst    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 230211/236441

Waar gaat de uitspraak over? De consument is slachtoffer geworden van sollicitatiefraude. De ondernemer is van mening dat de fraude niet voor rekening van de ondernemer behoort te komen. De commissie is op basis van de feiten en omstandigheden van het geval van oordeel dat de ondernemer extra waakzaam had moeten zijn. De consument had […]

Print/PDF

Ondernemer had geen kosten voor reparatie in rekening mogen brengen.

Commissie: Installerende bedrijven    Categorie: Ondeugdelijke levering / (non-)conformiteit    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: INS09-0145

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 1 tot en met 3 maart 2009 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het doen van reparatiewerkzaamheden aan de CV-ketel. Daarvoor is de consument op regiebasis respectievelijk in rekening gebracht € 199,91 (factuur van 11 augustus 2009, no. 058367) en € 418,29 (factuur van 11 augustus 2009, […]

Print/PDF

Ondernemer had geen reden om consument naar oogarts te verwijzen

Commissie: Optiek    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 124513/133689

Waar gaat de uitspraak over De consument heeft bij de ondernemer een oogmeting laten doen en op advies van de ondernemer een bril gekocht. Later bleek dat de oogdruk van de consument veel te hoog was en hier heeft zij veel schade door geleden. Volgens de consument had de ondernemer haar oogdruk moeten meten, ook […]

Print/PDF

Ondernemer had geen reden om te twijfelen dat de transacties tot stand zijn gekomen onder bedreiging van derden, danwel dat de wil tot het sluiten van de overeenkomst ontbrak. De verkoper mocht redelijkerwijs veronderstellen dat de verklaring en het gedrag van de consument tijdens de transactie gericht waren op de totstandkoming van de overeenkomst.

Commissie: Telecommunicatiediensten    Categorie: Totstandkoming overeenkomst    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 110093

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de betaling van de kosten van een door de consument gesloten abonnement voor mobiele telefonie gecombineerd met de koop op afbetaling van een telefoontoestel.   De consument heeft de klacht tijdig aan de ondernemer voorgelegd. Standpunt van de consument Zij heeft 2 november 2016 in de winkel van […]

Print/PDF

Ondernemer had geen reden te twijfelenen dat de transacties tot stand zijn gekomen onder bedreiging van derden, danwel dat de wil tot het sluiten van de overeenkomst ontbrak. De verkoper mocht redelijkerwijs veronderstellen dat verklaring en gedrag consument tijdens de transactie gericht waren op de totstandkoming van de overeenkomst.

Commissie: Telecommunicatiediensten    Categorie: Totstandkoming overeenkomst    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 110091

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de betaling van de kosten van een door de consument gesloten abonnement voor mobiele telefonie gecombineerd met de koop op afbetaling van een telefoontoestel.   De consument heeft de klacht tijdig aan de ondernemer voorgelegd. Standpunt van de consument Zij heeft 2 november 2016 in de winkel van […]

Print/PDF

Ondernemer had lenzen moeten terugnemen nu de consument deze gedurende tenminste 3 maanden niet kon dragen.

Commissie: Optiek    Categorie: Aansprakelijkheid ondernemer    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: OPT03-0012

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit een op 19 oktober 2002 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van contactlenzen tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 157,–. De overeenkomst is uitgevoerd op of omstreeks 20 oktober 2002.   Standpunt […]

Print/PDF


Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.