Onze eerdere uitspraken

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.

Print/PDF

U ziet 7101-7110 van de 9928 uitspraken

Ontbreken beugels oorzaak verzakking riool

Commissie: BouwInstallerende bedrijven    Categorie: -    Jaartal: -
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: -

Al acht jaar komen de consument en de ondernemer er niet uit wat de oorzaak van het verzakken van het riool is en wie voor de herstelkosten moet opdraaien. De commissie rekent het de ondernemer aan. Zo heeft hij geen beugels onder de riolering bevestigd wat de verzakking had kunnen voorkomen. De ondernemer moet voor […]

Print/PDF

Ontbreken retouradres komt voor risico en rekening consument

Commissie: Post    Categorie: Informatie / Schade / Zorgvuldigheid    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 188568/189250

Waar gaat de uitspraak over? De consument heeft via de ondernemer een pakket aangetekend opgestuurd. Het pakket is bij het verkeerde adres geleverd. De consument klaagt er tevens over dat de ondernemer het pakket heeft geopend. De consument heeft de ondernemer daarop aansprakelijk gesteld voor de ontstane schade. De ondernemer betoogt dat een schadevergoeding is […]

Print/PDF

Ontbreken van informed consent geeft geen recht op schadevergoeding

Commissie: Zelfstandige Klinieken    Categorie: Informed consent    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 161716/178029

Waar gaat de uitspraak over? Cliënte dacht met zorgaanbieder afgesproken te hebben dat zorgaanbieder op 6 maart 2020 een liposuctie van de hals zou uitvoeren, maar heeft uiteindelijk tegen de wil van cliënte in de halsspier korter gemaakt. Door deze ingreep heeft cliënte naar haar mening een misvormde hals gekregen. Cliënte vordert een schadevergoeding van […]

Print/PDF

Ontbreken voucher voor de autohuur had klager eerder kunnen constateren. Klager heeft het boekingskantoor ook geen gelegenheid gegeven het probleem op te lossen

Commissie: Reizen    Categorie: Vervoer    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 53565

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 17 september 2010 via het boekingskantoor totstandgekomen overeenkomst betreffende een huurauto in Italië, voor de periode van 9 oktober 2010 t/m 16 oktober 2010 voor een prijs van € 354,50. Klager heeft op 10 oktober 2010 de klacht ingediend bij het boekingskantoor.   Standpunt van klager   Het standpunt van klager luidt in […]

Print/PDF

Onterecht afgesloten door ondernemer wegens hogere kosten

Commissie: Telecommunicatiediensten    Categorie: Afsluiting    Jaartal: 2015
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: TEL09-0440

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft een mobiele telefoonaansluiting.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   De consument stelt dat de ondernemer haar mobiele telefoon tijdens haar wintersportvakantie zeven dagen zonder geldige reden heeft afgesloten.   De consument verlangt een vergoeding van € 100,– voor […]

Print/PDF

Onterecht afgesloten en schadevergoeding

Commissie: Telecommunicatiediensten    Categorie: Afsluiting    Jaartal: 2015
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: TEL09-0945

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft een vaste telefoonaansluiting, gecombineerd met internet.   De consument heeft een bedrag niet aan de ondernemer betaald. Een bedrag van € 35,20 heeft de consument bij de commissie gedeponeerd.   De consument heeft op 4 november 2008 de klacht voorgelegd aan de ondernemer.   Standpunt van de consument   Het standpunt […]

Print/PDF

Onterecht annuleringskosten bij de consument in rekening gebracht na niet accepteren coulance verzoek

Commissie: Reizen    Categorie: Annulering    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 74170/78609

Waar gaat de uitspraak over De consument stelt dat zij aanspraak kon maken op een coulanceregeling van de ondernemer. Vlak voor de aanvang van de reis bleek dat het coulance verzoek niet werd gehonoreerd en dat de consument annuleringskosten voor de reis moest betalen. De consument is het hier niet mee eens. De commissie stelt […]

Print/PDF

Onterecht per direct opzeggen overeenkomst door ondernemer. Door consument verlangde schadevergoeding niet toegekend.

Commissie: Kinderopvang    Categorie: Bewijs / Opzegging overeenkomst    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 204239/225417

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil gaat over het per direct opzeggen van de overeenkomst door de ondernemer. Volgens de consument is zijn zoontje weggestuurd zonder voorafgaande kennisgeving en waarschuwing en de ondernemer geeft aan dat het zoontje zich niet veilig voelt in de opvang van de ondernemer. De ondernemer geeft voor de opzegging […]

Print/PDF

Onterecht stopzetten zorg door zorgaanbieder

Commissie: Zorg Algemeen    Categorie: Beëindiging    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 148814/171363

Waar gaat de uitspraak over? Cliënte heeft de ziekte van Alzheimer waardoor ze in aanmerking komt voor de Wlz. Cliënte heeft zorg heeft aangevraagd bij de zorgaanbieder. Aan de partner van cliënte werd een persoonsgebonden budget toegekend om zelf een deel van de zorg te verlenen. Zorgaanbieder heeft hierdoor de zorgovereenkomst opgezegd en de zorg […]

Print/PDF

Onterechte afsluiting energie: consument krijgt schadevergoeding van € 250

Commissie: Energie    Categorie: Schadevergoeding    Jaartal: 2025
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 759639/988461

Waar gaat deze uitspraak over? De consument werd op 14 mei 2024 afgesloten van gas en elektriciteit wegens een vermeende betalingsachterstand, terwijl de ondernemer op 19 april 2024 per e-mail had bevestigd dat de betaling was ontvangen en levering zou doorgaan. De Geschillencommissie Energie oordeelde dat de afsluiting onterecht was en kende een schadevergoeding van […]

Print/PDF


Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.