Accommodatie

Ondernemer dient kosten alternatief hotel consument te vergoeden

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft een tussen de consument en de ondernemer tot stand gekomen overeenkomst waarin de ondernemer zich heeft verplicht tot het leveren van een pakketreis. Bij aankomst constateerde de consument dat de kamer vies was en heeft dit gemeld bij de receptie van het hotel. De kamer is meerdere […]

Lees verder
  • 28 oktober 2024
  • Reizen

“In aanmerking genomen dat de consument de oorspronkelijke kamer heeft behouden ziet de commissie geen aanknopingspunt dat die kamer in belangrijke mate ongeschikt was voor gebruik.”

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft een klacht over een all-inclusive pakketreis. De consument heeft verschillende klachten over de accommodatie en stelt onder andere dat het douchescherm lekte en dat het water in de douche niet wegliep. Daarnaast heeft de consument ook klachten over de kwaliteit van het eten, de wifi-verbinding in de […]

Lees verder
  • 30 september 2024
  • Reizen

Een disclaimer op de website betekent niet dat de ondernemer niet verantwoordelijk is voor het ontbreken van faciliteiten en activiteiten nu dit een essentieel onderdeel is geweest van de overeenkomst

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de vraag of de ondernemer verantwoordelijk kan worden gehouden voor het ontbreken van verschillende activiteiten en faciliteiten tijdens een pakketreis. De consument heeft bij de ondernemer een reis geboekt voor haar gezin en bij aankomst in het hotel werd duidelijk dat een groot aantal faciliteiten en activiteiten […]

Lees verder
  • 5 september 2024
  • Reizen

“Het feit dat de consument niet kon beschikken over twee separate kamers voor de privacy en nachtrust kan wel degelijk als een aanzienlijk wijziging van de reisovereenkomst worden aangemerkt.”

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft een klacht over een pakketreis. De consument heeft bij de ondernemer een pakketreis naar Spanje geboekt met verblijf in een tweekamer appartement. Door een fout in de boeking is door de ondernemer geen appartement, maar een studio ingeboekt. De consument is van mening dan de ondernemer niet […]

Lees verder

Reisorganisatie mag kiezen voor ‘ruimere’ term voor locatie

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft een klacht over een busreis naar Italië. De consument heeft de reis bij de ondernemer geboekt in de veronderstelling dat zij zou verblijven in het Italiaanse Borgo San Lorenzo. Echter bleek de accommodatie te zijn gelegen in de nabijgelegen plaats Ronta op 7 kilometer afstand van Borgo […]

Lees verder
1 2 3 13