Begeleiding/hulppersonen

Wijziging in reisprogramma heeft persoonlijk grote gevolgen voor klager. Op specifieke locatie had zij as uit willen strooien.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 5 augustus 2014 met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis naar Kaapstad voor een persoon gevolgd door een rondreis door Zuid-Afrika met verblijf in hotels op basis van logies met ontbijt, voor de periode […]

Lees verder

Klager door de chauffeur buitengewoon grof bejegend.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 11 maart 2002via een boekingskantoor met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een busreis voor twee personen naar diverse plaatsen in Engeland, Wales en Schotland met verblijf in diverse (9) hotels op basis van halfpension, voor […]

Lees verder

Hulp en bijstand in crisissituatie.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 24 juni 2004 tussen klager en de reisorganisator tot stand gekomen overeenkomst waarbij de reisorganisator zich heeft verplicht tot het leveren van een vliegreis voor één persoon naar Turkije met verblijf in Hotel Zinos te Kusadasi op basis van all inclusive, voor de periode […]

Lees verder

Gids spreekt geen Engels.

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit een op 15 december 2006 met de reisorganisator tot stand gekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor 4 personen naar Marokko met aansluitende rondreis per bus met verblijf in een hotel op basis van volpension voor de […]

Lees verder

De door de reiziger ervaren tekortkomingen van de reisleiding zijn met name van subjectieve aard.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 11 februari 2011 met de reisorganisator tot stand gekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een rondreis in Maleisisch Borneo voor 2 personen (met dien verstande dat klager en haar echtgenoot deelnamen aan een voor meerdere deelnemers geboekte reis) met verblijf in […]

Lees verder

Voldoende hulp en bijstand bij tsunami (1).

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 24 augustus 2004 met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor 4 personen naar Karon Beach in Thailand met verblijf in hotel op basis van logies met ontbijt, voor de periode van 25 december […]

Lees verder

Indien Nederlands sprekende reisbegeleiding is toegezegd, betekent dat nog niet dat alle uitleg bij bezienswaardigheden in het Nederlands zal worden gegeven.

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit een op 12 februari 2002via een boekingskantoor met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor twee personen naar en rondreis door Thailand met verblijf in hotels op basis van half pension, voor de periode van […]

Lees verder

Reisbegeleidster heeft voldoende bijstand verleend bij medisch hulpvraag.

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit een op 8 april 2002met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis naar en een rondreis door China, voor twee personen met verblijf in diverse hotels, voor de periode van 20 juli t/m 11 augustus 2002 voor […]

Lees verder