Betaling

Kosten in verband met betalingswijze acceptgiro

Onderwerp van het geschil   Het geschil betreft de door de ondernemer aan de consument in rekening gebrachte administratiekosten voor de betaling van de nota’s van de ondernemer anders dan per automatische incasso.   De consument heeft een bedrag van € 48,– bij de commissie gedeponeerd.   De consument heeft op 10 maart 2010 de klacht […]

Lees verder

Vaststaat dat door de ondernemer aan de consument terug te betalen bedrag niet tijdig aan de consument is terugbetaald; recht op schadevergoeding.

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de terugbetaling door de ondernemer aan de consument van de teveel betaalde bedragen wegens het verbruik van gas en elektriciteit.  De consument heeft op 1 juni 2011 de klacht voorgelegd aan de ondernemer. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   […]

Lees verder

Ontvangst van aanmaningen aannemelijk

Onderwerp van het geschil   Het geschil betreft het al dan niet aangaan en annuleren van een overeenkomst voor de levering van energie (gas en elektriciteit) tussen partijen in de maand mei 2008.   De consument stelt de klacht op 16 mei 2008 schriftelijk te hebben voorgelegd aan de ondernemer.   Standpunt van de consument […]

Lees verder

Imputatieregeling artikel 6:44 BW – 2

Onderwerp van het geschil   Het geschil betreft door de consument geleden schade vanwege de warrige nota’s van de ondernemer en de administratieve chaos/boekhouding bij de ondernemer, aldus de consument.   De consument heeft op 20 september 2009 de klacht (voor de eerste keer) voorgelegd aan de ondernemer.   Standpunt van de consument   Het […]

Lees verder

Betalingstijdstip bepaald door ondernemer

Onderwerp van het geschil   Het geschil betreft een vordering van de ondernemer op de consument ter zake van de jaarafrekening 2011 wegens door de ondernemer geleverde energie (gas en elektriciteit).     De consument stelt dat de klacht op 31 januari 2011 is ontstaan en zij heeft deze op 25 oktober 2011 schriftelijk aan […]

Lees verder

Imputatieregeling artikel 6:44 BW – 1

Onderwerp van het geschil   Het geschil betreft een foutieve administratieve verwerking van betalingen en ten onrechte berekende herinnerings-/aanmaningskosten, aldus de consument.   De consument heeft de klacht op 10 oktober 2008 (voor de eerste keer) voorgelegd aan de ondernemer.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als […]

Lees verder