Betaling

Nu consument de reparatienota niet betaald, mag de ondernemer zijn retentierecht uitvoeren.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 5 april 2008 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De consument heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een [merk] [type] tegen de daarvoor door de ondernemer te betalen prijs van € 4.075,–. De levering vond plaats op of omstreeks 11 april 2008.   De consument heeft op […]

Lees verder

Dakbedekking bijkeuken, factuur hoger dan prijsopgave, consument schort ten onrechte betaling op

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een in december 1999 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het vervangen van de dakbedekking van een bijkeuken met bijkomende werkzaamheden tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van ƒ 806,05. De werkzaamheden zijn uitgevoerd op of omstreeks 1 februari 2000. […]

Lees verder

Ten onrechte algehele betaling opgeschort. Gebreken staan niet in redelijke verhouding tot het ingehouden bedrag

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 18 december 2002 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het installeren en betegelen van een keuken op basis van regie tegen het door de consument te betalen uurtarief van € 27,– en € 0,95 per kilometer reistijd. De consument klaagt er over dat te veel […]

Lees verder

Eindafrekening ondernemer niet onjuist.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op of omstreeks 29 september 2006 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het verrichten van overeengekomen werkzaamheden (met levering van de benodigde materialen) tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 31.174,23. De werkzaamheden zijn verricht in de […]

Lees verder

De betekenis van “voldaan” op de nota.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 17 januari 2001 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het repareren van een wasmachine tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 91,92 (ƒ 202,56).   De reparatie is geschied op 17 januari 2001.   De consument heeft […]

Lees verder

TV-abonnement is dubbel betaald

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de betaling van een abonnement voor digitale televisie.   De consument heeft in januari 2009 de klacht voorgelegd aan de ondernemer.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   Op 23 januari 2009 kreeg ik een rekening door de ondernemer toegestuurd. Op […]

Lees verder

Imputatieregeling artikel 6:44 BW – 2

Onderwerp van het geschil   Het geschil betreft door de consument geleden schade vanwege de warrige nota’s van de ondernemer en de administratieve chaos/boekhouding bij de ondernemer, aldus de consument.   De consument heeft op 20 september 2009 de klacht (voor de eerste keer) voorgelegd aan de ondernemer.   Standpunt van de consument   Het […]

Lees verder
1 8 9 10 11 12 14