Informatie

Inruilauto blijkt 10 jaar ouder dan door ondernemer aangenomen. Mededelingsplicht weegt zwaarder dan onderzoeksplicht. Beroep op dwaling slaagt.

Onderwerp van het geschil   Het geschil betreft de vraag of er een overeenkomst tot stand is gekomen en zo ja, onder welke voorwaarden.   De consument heeft een bedrag van € 400,– niet betaald en bij de commissie gedeponeerd.   De consument heeft in mei 2006 de klacht voorgelegd aan de ondernemer. Standpunt van de […]

Print/PDF Lees verder

Inruilauto met lekkend schuifdak. Geen kennis van structurele gebrek bij consument. Onderzoeksplicht ondernemer.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 6 januari 2003 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een gebruikte [merk en type] tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 14.775,–.   De overeenkomst is uitgevoerd op of omstreeks 11 januari 2001.   De consument heeft […]

Print/PDF Lees verder

Ontbinding koopovereenkomst in verband met teruggedraaide kilometerteller.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 1 augustus 2011 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een gebruikte personenauto van [merk en type], tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 19.000,–. De levering vond plaats op of omstreeks 1 augustus 2011.   […]

Print/PDF Lees verder

Onvolledig onderzoek en advies door de ondernemer.

Deskundigenrapport De door de commissie ingeschakelde deskundige heeft blijkens zijn rapport, voorzover thans van belang, het volgende vastgesteld.   Bij inspectie van de eerste pomp, in bijzijn van de consument, bleek dat van deze pomp de combinatie pomp/vlotter was vastgelopen. De deskundige heeft resten van “vergomde” benzine aangetroffen, een soort poeder dat vrij komt bij […]

Print/PDF Lees verder

Onderzoeks- en mededelingsplicht ten aanzien van uitvoeren grote of kleine beurt.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 4 oktober 2002 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het uitvoeren van een onderhoudsbeurt tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 129,67. De werkzaamheden vonden plaats op of omstreeks 4 oktober 2002.   Standpunt van de consument   Het standpunt […]

Print/PDF Lees verder

Aanbod via internet vermeldt onjuiste optie: Ontbrekende optie “airbag”, ondanks beroep op disclaimer, voor rekening ondernemer.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 27 december 2004 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een gebruikte [merk en type] en/of het verrichten van overeengekomen werkzaamheden tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 6.000,–. De overeenkomst is uitgevoerd op of omstreeks […]

Print/PDF Lees verder

Advocaat heeft termijn hoger beroep laten verstrijken, waardoor de cliënt geen hoger beroep kan instellen ondanks dat er geen kans van slagen is volgens de advocaat.

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de kwaliteit van de dienstverlening van de advocaat ter zake van een bestuursrechtelijke procedure.   Standpunt van de cliënte   Voor het standpunt van de cliënte verwijst de commissie naar de overgelegde stukken. In de kern komt de klacht op het volgende neer.   In het geschil van […]

Print/PDF Lees verder

Overeenkomst voldoet niet aanverwachtingen; geen TV ontvangst en geen internetverbinding, terwijl dit wel is toegezegd.

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft het feit dat de door ons gehuurde luxe villa voorzien was van zes aftandse en zwaar beschadigde stoelen en tevens dat televisie- en internetontvangst ontbrak.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   Wij hebben van de ondernemer een […]

Print/PDF Lees verder