Ondeugdelijk werk (non conformiteit)

  • Home >>
  • Ondeugdelijk werk (non conformiteit)

De door de ondernemer aangebrachte vloer voldoet niet aan de daar aan te stellen eisen en de oorzaak gelegen is in het niet uitvoeren van voorbereidende werkzaamheden

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 25 juli 2017 tussen partijen gesloten overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot appliqueren van vloersystemen tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 7.589,73. De overeenkomst is uitgevoerd op of omstreeks 9 april 2018. De consument heeft een bedrag […]

Lees verder

schilderwerk vertoont scheuren en blaasjes

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 22 december 2014  tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het verrichten van overeengekomen werkzaamheden – schilderwerk – tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 15.000,–. De overeenkomst is uitgevoerd op of omstreeks 15 juni 2015. […]

Lees verder

consument zelf verantwoordelijk voor beschadigingen, ondernemer hoeft deze niet te herstellen

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 17 augustus 2018 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het verrichten van overeengekomen werkzaamheden – wandafwerking – tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 6.400,–. De overeenkomst is uitgevoerd op of omstreeks december 2017/ januari […]

Lees verder

Opdracht was: verkoopklaar schilderen. Partijen hebben onderling niet duidelijk uitgesproken wat hieronder verstaan moest worden.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 1 mei 2017 tussen partijen gesloten overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het uitvoeren van schilderwerkzaamheden tegen de daarvoor door de consument te betalen richtprijs van € 9.200,-. De overeenkomst is uitgevoerd op of omstreeks 21 november 2017. De consument heeft een […]

Lees verder

Klachten over niet hechten schilderwerk. Eigenschap watergedragen verf/belichting met bouwlamp niet maatgevend

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 27 januari 2014 tussen partijen tot stand gekomen aannemingsovereenkomst, waarbij de ondernemer zich heeft verplicht schilderwerk uit te voeren in de woning van de consument tegen een aanneemsom van € 4.338,93. De consument heeft een aantal klachten geuit. Standpunt van de consument Het standpunt […]

Lees verder

Ondeugdelijk werk: binnen onaanvaardbaar korte tijd optredende vergeling schilderwerk.

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit een op 12 augustus 2009 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het verrichten van overeengekomen werkzaamheden, in hoofdzaak bestaande uit schilderwerk tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 1.320,–. De werkzaamheden zijn verricht op of […]

Lees verder

Herstel schilderwerk na hagelschade correct uitgevoerd.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 4 november 2008 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot herstellen van schilderwerk wegens hagelschade tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 796,– exclusief BTW. De werkzaamheden zijn verricht op of omstreeks 1 juli 2009.   De consument heeft op 21 mei 2010 […]

Lees verder

Ondernemer dient volgens opdracht HR++ glas te plaatsen.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 15 juli 2010 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot verrichten van overeengekomen werkzaamheden in hoofdzaak bestaande uit beglazingswerkzaamheden na storm tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 937,32. De werkzaamheden zijn verricht op of omstreeks 21 juli 2010. De consument […]

Lees verder

Schilderwerk voldoet als geheel aan verwachtingen; consument houdt ten onrechte hele factuurbedrag in.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 12 augustus 2009 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het verrichten van overeengekomen werkzaamheden, in hoofdzaak bestaande uit schilderwerk tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 1.320,–. De werkzaamheden zijn verricht op of omstreeks oktober 2009.   […]

Lees verder

Tekortkomingen binnen garantietermijn zijn inherent aan de levensduur van het aangebrachte verfsysteem.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 22 april 2004 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het verrichten van overeengekomen werkzaamheden (schilderwerkzaamheden) tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 3.560,07. De overeengekomen werkzaamheden vonden plaats op of omstreeks juli 2004 met enig nawerk in november 2004. […]

Lees verder