bindend advies

Toegezegde compensatie vanwege zomersluiting opvanggroep dient door ondernemer gestand te worden gedaan.

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil heeft betrekking op de vraag of ouders gecompenseerd dienen te worden voor de zomersluiting van de peutergroep. De ondernemer heeft de ouders van de kinderen van de peutergroep hierover een aantal berichten gestuurd, waarbij in de laatste email duidelijk wordt aangegeven dat alle dagen 100% worden vergoed, de […]

Lees verder

Werkzaamheden niet deugdelijk uitgevoerd

Waar gaat de uitspraak over? De consument klaagt over de geleverde kwaliteit door de ondernemer bij het plaatsen van een overkapping. De consument heeft meerdere klachten over de uitvoering van de werkzaamheden. De ondernemer vraagt van de commissie om te oordelen over de kwaliteit van de geleverde werkzaamheden. Uit het deskundigenonderzoek blijkt dat de werkzaamheden […]

Lees verder
  • 11 februari 2022
  • Groen

Werkzaamheden betreft nieuwe opdracht

Waar gaat de uitspraak over? De consument klaagt over de tegels die de ondernemer heeft gelegd. De tegels zouden loslaten, de voegen zijn niet afgevoerd en laten ook los. De ondernemer heeft herstelwerkzaamheden uitgevoerd, maar het probleem is niet opgelost. De ondernemer wil de herstelwerkzaamheden ook in rekening brengen, terwijl de consument kosteloos herstel verlangt. […]

Lees verder
  • 11 februari 2022
  • Groen

Partijen schikken tijdens de digitale mondelinge behandeling

Waar ging de uitspraak over? Ter zitting hebben partijen overeenstemming bereikt over het oplossen van het geschil. Daarom heeft de commissie het geschil niet inhoudelijk behandeld. Wel heeft de commissie de door partijen gemaakte afspraken in het bindend advies vastgelegd, zodat hier niet vanaf geweken kan worden. De uitspraak Behandeling van het geschil Partijen zijn […]

Lees verder

Geen verzekering dus geen recht op vergoeding

Waar gaat de uitspraak over? De consument heeft een antieke lamp verzonden en deze is zoekgeraakt tijdens de verzending. Consument was niet verzekerd, maar wil wel een vergoeding. De ondernemer is niet bereid om een vergoeding te betalen, maar wil wel de verzendkosten vergoeden. De ondernemer is niet verplicht om een vergoeding te betalen op […]

Lees verder
  • 10 februari 2022
  • Post

Fragiele aquarium was onvoldoende verpakt

Waar gaat de uitspraak over? De consument heeft een aquarium opgestuurd, welke tijdens de reis is gebroken. Volgens de consument heeft zij het goed ingepakt en op de zijkanten aangegeven dat het om een kwetsbaar pakket gaat. Volgens de ondernemer was het pakket niet voldoende ingepakt en zat er niet voldoende piepschuim in de doos. […]

Lees verder
  • 10 februari 2022
  • Post

Voortzetting na overstap andere provider niet mogelijk

Waar gaat de uitspraak over? De klacht gaat over de eindrekening die de consument heeft ontvangen van de ondernemer. Daarin staat een boete en een afkoopsom, waarmee consument het niet eens is. De consument wenst een schadevergoeding voor het ontbreken van toegang tot internet en immateriële schadevergoeding. De ondernemer voert aan dat de consument de […]

Lees verder

Geen grond voor ontbinding overeenkomst

Waar gaat de uitspraak over? De consument klaagt over de levering van telefoon en televisie. Nadat de ondernemer heeft geprobeerd de verbinding te verbeteren, is de consument overgestapt naar een andere provider. De ondernemer is niet akkoord gegaan met de ontbinding. De commissie stelt vast dat de ondernemer niet in gebreke is gesteld, dus dat […]

Lees verder