Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.
U ziet 7081-7090 van de 9928 uitspraken
Commissie: Verhuizen
Categorie: Ontbinding
Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
VER07-0019
Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een door de consument bij de ondernemer op 30 maart 2007 gesloten verhuisovereenkomst voor de overeengekomen prijs van € 6.915,–. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. Het ging al mis voor de verhuizing begon. Het personeel van de […]
Commissie: Telecommunicatiediensten
Categorie: Ontbinding, opzegging en tussentijdse beëindiging
Jaartal: 2015
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
TEL06-1066
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de afsluiting van een mobiele telefoonaansluiting. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. De consument stelt dat zijn mobiele telefoon stuk is gegaan. Door een softwarefout werkte het beeldschermpje niet meer. Hij kon nog wel worden gebeld en […]
Commissie: Telecommunicatiediensten
Categorie: Ontbinding, opzegging en tussentijdse beëindiging
Jaartal: 2015
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
TEL06-1302
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de afsluiting van een mobiele telefoonaansluiting. De consument heeft een bedrag niet aan de ondernemer betaald. Een bedrag van € 166,70 heeft de consument bij de commissie gedeponeerd. Vaststaande feiten De consument heeft op 24 juli 2005 een tweejarig abonnement bij de ondernemer afgesloten voor € 32,50 per maand. […]
Commissie: Thuiswinkel
Categorie: Ontbinding
Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
62993
Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 22 augustus 2011 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een laptop tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 891,73 exclusief verzendkosten van € 13,55. De levering vond plaats op 23 augustus 2011 om 19.30 uur. De consument […]
Commissie: Wonen
Categorie: Aansprakelijkheid
Jaartal: 2022
Soort uitspraak: Bindend Advies
Uitkomst: gegrond
Referentiecode:
174378/179521
Waar gaat de uitspraak over? Vier jaar na de aankoop van een bank gaat deze kapot. De ondernemer biedt geen kosteloze oplossing aan. De ondernemer heeft aan de commissie medegedeeld dat hij de bank retour wil nemen en de koopprijs terug wil storten. De commissie oordeelt dat er inderdaad sprake is van een gebrekkig product. […]
Commissie: Voertuigen
Categorie: Informatie
Jaartal: 2014
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
68289
Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 1 augustus 2011 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een gebruikte personenauto van [merk en type], tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 19.000,–. De levering vond plaats op of omstreeks 1 augustus 2011. […]
Commissie: Recreatie
Categorie: Huurovereenkomst m.b.t. seizoenstandplaatsen
Jaartal: 2014
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
REC03-0161
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft restitutie van de huursom na tussentijdse opzegging door de consument. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. De consument huurde een seizoenstandplaats bij de ondernemer voor de periode van 15 maart 2003 tot en met 31 oktober […]
Commissie: Telecommunicatiediensten
Categorie: Schade
Jaartal: 2022
Soort uitspraak: Bindend Advies
Uitkomst: ten dele gegrond
Referentiecode:
181549/191251
Waar gaat de uitspraak over? De consument klaagt over een storing van de modem nadat deze is aangesloten door ondernemer. Ondanks vele contactpogingen van de consument heeft de ondernemer niet geprobeerd het probleem te onderzoeken. De ondernemer legt uit welke acties zijn ondernomen sinds de melding van de storing. Daarnaast heeft de consument een storingsvergoeding […]
Commissie: Tweewielers
Categorie: Opzegging overeenkomst
Jaartal: 2024
Soort uitspraak: Bindend Advies
Uitkomst: ten dele gegrond
Referentiecode:
225454/231842
Waar gaat het over? De consument kocht op 2 mei 2023 een elektrische fiets voor € 4.136,45. De fiets vertoonde herhaaldelijk problemen met de trapondersteuning, ondanks twee eerdere reparaties, waarvan één in Italië tijdens een fietsvakantie. De consument weigerde een derde reparatie en wilde de koop ontbinden. De ondernemer was het hier niet mee eens […]
Commissie: Kinderopvang
Categorie: Opzegging overeenkomst
Jaartal: 2022
Soort uitspraak: Bindend Advies
Uitkomst: gegrond
Referentiecode:
193180/193748
Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de vraag of de ondernemer de opvangovereenkomst met onmiddellijke ingang had mogen ontbinden en de kinderen van de consumenten de toegang had mogen ontzeggen. De consumenten zijn het niet eens met de opzegging van de opvang na een incident op de opvang. De opvang heeft niet gezocht […]
Niet gevonden wat u zocht?
Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.
U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.
In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.