Communicatie

Onvoldoende aanknopingspunten ter ondersteuning verhaal consument

Waar gaat de uitspraak over? In deze procedure is eerder een zogenoemde voorbeslissing genomen over de ontvankelijkheid van de consument. Tevens heeft de commissie via een tussenbeslissing bepaald dat partijen meer informatie diende aan te leveren over de communicatie tussen partijen. De partijen twisten namelijk over de vraag of de consument (namens) de ondernemer is […]

Lees verder

Het verbeteren van de klantenservice van ondernemer is geen taak van de Geschillencommissie

Waar gaat de uitspraak over? De uitspraak gaat over de klantenservice van de ondernemer. Tijdens de kerstperiode heeft de consument kerstpost/brievenpost verstuurd. De volgende dag bleek echter dat de betreffende brievenbus was opgeblazen. De consument heeft daarom contact opgenomen met de klantenservice, die aangaf dat de consument geen verdere reactie zou ontvangen. Later ontving de […]

Lees verder
  • 14 mei 2024
  • Post

Commissie verlangt informatie over communicatie door boekingskantoor

Waar gaat de uitspraak over? De commissie heeft via een voorbeslissing eerder beslist over de ontvankelijkheid van de consument. Vanwege overboeking van een vlucht, heeft de luchtvaartmaatschappij de consument gevraagd een dag later te vertrekken. Daar is de consument akkoord mee gegaan. Echter, de consument voert aan dat het boekingskantoor heeft aangegeven dat de accommodatie […]

Lees verder

Commissie waarschuwt makelaar die in het geheel niet reageert op klacht

Waar gaat de uitspraak over? Klager heeft vier klachtonderdelen voorgelegd aan de commissie, namelijk: een foute opleveringsdatum, geen informatie over 70%-verkoop, het niet melden dat rente is verschuldigd over de grondkosten en over een termijn die reeds door klager was betaald en het niet-reageren op de klacht van klager. Alleen het klachtonderdeel over het niet […]

Lees verder

Beklaagde heeft woning niet conform Meetinstructie ingemeten

Waar gaat de uitspraak over? Beklaagde was als makelaar betrokken bij de verkoop van een woning aan klaagster. De woningoppervlakte is minder dan door beklaagde was aangegeven. Ter zitting is gebleken dat beklaagde de woning zelf heeft ingemeten, maar onduidelijk is volgens welke methode. Beklaagde had moeten aantonen dat zij de woning had ingemeten conform […]

Lees verder

Onzorgvuldigheden wegen niet zo zwaar dat er sprake is van tuchtrechtelijk handelen

Waar gaat de uitspraak over? Klaagster is van mening dat beklaagde fouten heeft gemaakt bij de verkoop van haar woning, waardoor klaagster schade zou hebben geleden. Beklaagde ontkent fouten te hebben gemaakt. Verder voert beklaagde aan dat klaagster pas achteraf heeft geklaagd over de verkoopstrategie. Klaagster heeft eerst een klacht ingediend bij de Geschillencommissie Makelaardij, […]

Lees verder

Beklaagde had ongeacht moeizame communicatie in gesprek moeten gaan met klager

Waar gaat de uitspraak over? Klager is van mening dat beklaagde zich niet houdt aan de NIVRE-gedragsregels, omdat beklaagde al jaren de door klager bij de verzekeraar ingediende facturen kort. Het door klager gestelde wordt door beklaagde gemotiveerd betwist. Daarnaast geeft beklaagde aan dat normale communicatie tussen partijen niet meer mogelijk is door onder andere […]

Lees verder

Geschil over hoogte van de vergoeding na erkende non-conformiteit

Waar gaat de uitspraak over? De reis van de consument is in het systeem van de ondernemer onterecht automatisch geannuleerd. Het heeft enige tijd gekost dit te corrigeren, hetgeen stress heeft veroorzaakt bij de consument en haar gezin. Daarnaast was er op locatie geen kinderanimatie aanwezig, terwijl dit wel was overeengekomen. De ondernemer erkent de […]

Lees verder
  • 14 december 2023
  • Reizen

Ondernemer is niet verantwoordelijk voor de ov-chipkaart van consument

Waar gaat de uitspraak over? De uitspraak gaat over een vervoersovereenkomst tussen consument en ondernemer. Het geschil betreft een onjuiste geboortedatum op de OV-chipkaart. De consument had verschillende problemen met zijn OV-chipkaart. Zo kwam de geboortedatum niet overeen met de datum die op de website van de ondernemer staat. Na de aankondiging van een nieuwe […]

Lees verder