Informatie

De zorgaanbieder heeft te lang gewacht met het geven van inzicht in de in- en uitgaven over 2017 met betrekking tot het voedingsbudget van cliënt

In het geschil tussen [Cliënte], wonende te [plaats] en Stichting Dimence Groep, gevestigd te Deventer (verder te noemen: de zorgaanbieder). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Geestelijke Gezondheidszorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. […]

Print/PDF Lees verder

De ondernemer staat er voor in dat de kilometerstand “logisch is, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld op de koopovereenkomst en de consument hiermee schriftelijk akkoord is gegaan.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 22 augustus 2014 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een [merk en type auto] tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 7.000,–. De levering vond plaats op of omstreeks 6 september 2014. […]

Print/PDF Lees verder

produkteigenschappen opgenomen in gebruiksaanwijzing en leginstructie. Consument kon hiervan kennis nemen voor aankoop en zeker verwerking.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 18 juli 2016 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een ondervloer en pvc-vloer tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 1.210,21 waarvan € 1.047,96 voor de pvc-vloer. De overeenkomst is […]

Print/PDF Lees verder

De cliënt is voor zijn oogziekte behandeld met het geneesmiddel Avastin. Het ziekenhuis heeft de cliënt daarover voldoende geïnformeerd. Cliënt had uit die informatie op moeten maken dat hij bij klachten met het ziekenhuis contact moest opnemen

In het geschil tussen [Cliënt], wonende te [plaats], en Tjongerschans B.V., gevestigd te Heerenveen, (verder te noemen: het ziekenhuis). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. Beide partijen hebben ter […]

Print/PDF Lees verder

Omdat de zorgaanbieder in eerste instantie wel informatie over de begeleiding van de cliënt aan zijn dochter verstrekte, had de zorgaanbieder de dochter beter moeten informeren dat zij toestemming nodig had voor het verkrijgen van rapportages. De andere klachten zijn niet gegrond

In het geschil tussen [Cliënt], wonende te [woonplaats] en gemachtigde [naam] (verder te noemen: klaagster) en ZorgPlus B.V., gevestigd te Elst (verder te noemen: de zorgaanbieder) Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Zorg Algemeen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen […]

Print/PDF Lees verder

Binnenzonwering houdt hitte niet tegen

Onderwerp van het geschil De consument liet binnenzonwering plaatsen om de warmte uit huis te houden. Omdat het in huis nog steeds heet wordt, wil hij dat de overeenkomst ontbonden wordt. Het geschil vloeit voort uit een op 15 februari 2017 tussen partijen gesloten overeenkomst waarbij de ondernemer zich heeft verplicht tot het leveren en […]

Print/PDF Lees verder

Ondernemer heeft informatieplicht niet geschonden. Ondernemer hoefde geen rekening te houden met wijze van behandelen tegels door consument

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 24 juli 2010 tussen partijen gesloten overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van 153 m² Belgisch hardsteen tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 14.871,60 inclusief btw. De tegels zijn eind 2013 gelegd. De consument stelt […]

Print/PDF Lees verder

Consument is bij komst op camping niet voldoende geïnformeerd over de voorwaarde voor terugbetaling van de zogenaamde Structuurbijdrage bij vertrek van de camping.

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de voorwaarde voor terugbetaling van de zogenaamde Structuurbijdrage bij vertrek van de camping. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. In 2011 zijn we recreant geworden op de camping van de ondernemer. Ik moest een structuurbijdrage betalen van € 1.500,– aan […]

Print/PDF Lees verder

Schade aan pakket: PostNL heeft onvoldoende onderzocht of medewerker servicepunt de consument verzekerd had dat de verpakking deugdelijk was.

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft een beschadigd poststuk. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. Op aanwijzing van een medewerkster bij het postkantoor heb ik voor mijn pakket een speciaal daarvoor gemaakte verstevigde doos met verstevigde hoeken en noppenfolie aangeschaft om mijn pakket te verzenden. Ik […]

Print/PDF Lees verder
  • 3 juli 2018
  • Post
1 9 10 11 12 13 32