Informatie

Gastouderbureau krijgt geen informatie voor vader over kind van gastouder, nu kind inmiddels andere gastouder heeft.

Waar gaat de uitspraak over? Klager stelt dat hij niet als gelijkwaardig ouder wordt behandeld en geïnformeerd door de gastouder als zijn ex-partner, terwijl hij wel ouderlijk gezag heeft. De ondernemer stelt dat hij klager niet kent. De ondernemer heeft klager duidelijk aangegeven dat geen gegevens worden gedeeld met derden die niet bekend zijn bij […]

Print/PDF Lees verder

Onjuiste informatie omtrent woning

Waar gaat de uitspraak over? Beklaagde was de verkopend makelaar van de woning aan de [adres]. Klaagster heeft de woning gekocht. De klacht betreft de manier waarop de woning is aangeprezen en de informatieverstrekking. Volgens klaagster heeft de makelaar een onjuist beeld geschetst van de woning. Zo staat in de Funda-advertentie dat de balken waren […]

Print/PDF Lees verder

Klacht ongegrond, klachtengeld moet toch aan klaagster vergoed worden

Waar gaat de uitspraak over? De klacht betreft het verzwijgen van informatie voor klaagster als koper in de aanloop naar de totstandkoming van een koopovereenkomst. Hoewel de klacht op goede gronden is ingediend, verklaart de commissie de klacht ongegrond. De uitspraak Behandeling van de klacht Bij een daartoe op 10 maart 2023 ontvangen vragenformulier heeft […]

Print/PDF Lees verder

Ondernemer gaf voldoende informatie over reis

Waar gaat de uitspraak over? De consument boekte een rondreis door Costa Rica bij de ondernemer. Op het moment van boeken waren de inreisrestricties vanwege het coronavirus in dat land opgeheven. 19 dagen voor de reis ontving de consument een bericht waaruit bleek dat er een overstap gemaakt werd in de Verenigde Staten. Voor een […]

Print/PDF Lees verder

Zorgaanbieder beëindigde zorgverlening zonder waarschuwing

Waar gaat de uitspraak over? Cliënten zijn het niet eens met de zorgindicatie die is afgegeven door de zorgaanbieder. Op een gegeven moment is de zorg door de zorgaanbieder beëindigd. Cliënten zijn het niet eens met de handelwijze van de zorgaanbieder. Het beroep op niet-ontvankelijkheid wordt door de commissie afgewezen. De commissie is van oordeel […]

Print/PDF Lees verder

Consument had abonnement, geen geld terug na treinuitval

Waar gaat de uitspraak over? Door treinuitval kon de consument niet naar zijn werk reizen. De consument verlangt de dagwaarde van zijn reisproduct. Verder verwijst de consument naar een eerdere uitspraak van de commissie. De ondernemer voert uitgebreid verweer en doet een beroep op de vigerende algemene voorwaarden. De commissie wijst erop dat de uitval […]

Print/PDF Lees verder

Doorverwijzing BOB was redelijk en cliënte is voor wat betreft de onderhandeling niet onder druk gezet

Waar gaat de uitspraak over? Cliënte klaagt erover dat zij niet goed en volledig is geïnformeerd over de overdracht van controles via het Bevolkingsonderzoek in plaats van via ziekenhuis. Verder klaagt cliënte over het volgende. Nadat borstkanker is geconstateerd, zou cliënte onder druk zijn gezet om op korte termijn haar borst te laten amputeren. Cliënte […]

Print/PDF Lees verder