Informatie

Belangrijke bezienswaardigheid tijdens bezoek Vietnam gesloten

Waar gaat de uitspraak over? De consument heeft een reis naar Vietnam gemaakt en wilde het mausoleum bezoeken. Pas na aankomst kwam de consument erachter dat het mausoleum gesloten was. In de reisinformatie van de ondernemer stond niet dat het mausoleum eventueel gesloten zou zijn. Hiervoor wenst de consument een vergoeding. De ondernemer geeft aan […]

Lees verder
  • 7 december 2022
  • Reizen

Ontbreken retouradres komt voor risico en rekening consument

Waar gaat de uitspraak over? De consument heeft via de ondernemer een pakket aangetekend opgestuurd. Het pakket is bij het verkeerde adres geleverd. De consument klaagt er tevens over dat de ondernemer het pakket heeft geopend. De consument heeft de ondernemer daarop aansprakelijk gesteld voor de ontstane schade. De ondernemer betoogt dat een schadevergoeding is […]

Lees verder
  • 29 november 2022
  • Post

Vordering wordt onvoldoende onderbouwd, zodat vordering niet voldaan hoeft te worden

Waar gaat de uitspraak over? Eerder in deze procedure is een tussenadvies gegeven. Daarin werd duidelijk gemaakt dat de commissie meer informatie verlangde. De verbruiker is voortijdig overgestapt naar een andere energieleverancier. Het bedrijf heeft naar aanleiding een opzegboete gevorderd, waartegen de verbruiker bezwaar maakt. De verbruiker heeft aangegeven de vergoeding alleen te willen betalen […]

Lees verder

Dienstverlening van ondernemer benedenmaats

Waar gaat de uitspraak over? De consument heeft een vliegreis geboekt en deze vervolgens weer geannuleerd. De ondernemer heeft aangegeven de vlucht te kunnen verzetten. De consument heeft verschillende signalen gekregen over de status van zijn boeking. De consument kan nu kennelijk geen gebruik meer maken van de tickets en stelt de ondernemer hiervoor aansprakelijk. […]

Lees verder
  • 7 november 2022
  • Reizen

Zorgaanbieder geeft geen toegang tot medisch dossier

Waar gaat de uitspraak over? Cliënte heeft plastische chirurgie ondergaan bij de zorgaanbieder. Cliënte klaagt erover dat de zorgaanbieder geen noodprotocol handhaaft. Verder klaagt zij over de voorbereiding, ingreep, nazorg, communicatie, voorlichting en het resultaat. De commissie rekent het de zorgaanbieder zwaar aan dat de zorgaanbieder – ondanks herhaald verzoek – het medisch dossier niet […]

Lees verder

Waarschuwingsbrief omtrent grensoverschrijdend gedrag moet uit dossier verwijderd worden

Waar gaat de uitspraak over? Cliënt woont op een beschermd wonen locatie van de zorgaanbieder. Cliënt is op die locatie in een worsteling met een andere bewoner terechtgekomen. Hierop is de cliënt mondeling en schriftelijk gewaarschuwd dat soortgelijk grensoverschrijdend gedrag kan leiden tot opzegging van de behandelingsovereenkomst. De cliënt vindt deze waarschuwingsbrief onterecht, omdat hij […]

Lees verder

Consument bestelde op basis van informatie ondernemer het verkeerde formaat gordijn

Waar gaat de uitspraak over? De consument kocht een rolgordijn en drie vouwgordijnen van de ondernemer. De consument klaagt over de informatie die de ondernemer heeft verschaft omtrent de hoogte van het gordijnpakket in opgetrokken toestand. De consument verlangt ontbinding van de overeenkomst, voor zover deze ziet op de vouwgordijnen nadat de ondernemer heeft geweigerd […]

Lees verder

Ondernemer niet gebonden aan toezeggingen van derden

Waar gaat de uitspraak over? De consument kocht een chalet van de vorige eigenaar. Een paar maanden na de koop kreeg de consument een bericht waarin stond dat het recreatiepark verkocht zou worden aan een andere eigenaar, hetgeen gevolgen zou hebben voor de jaarplaatsen. De consument kreeg te horen dat zij van het recreatiepark af […]

Lees verder