Overig

Zakelijke overeenkomst kan niet worden behandeld

Waar gaat de uitspraak over? De ondernemer weigert volgens de consument de werkzaamheden te hervatten. De ondernemer heeft geen verweer gevoerd. Aangezien de overeenkomst als een zakelijke overeenkomst wordt aangemerkt, is de commissie niet bevoegd om van dit geschil kennis te nemen. De commissie verklaart zich onbevoegd. De uitspraak Onderwerp van het geschil Het geschil […]

Lees verder

Plotselinge prijsverhoging nutsvoorzieningen niet acceptabel

Waar gaat de uitspraak over? De consument klaagt erover dat de prijsverhoging van de nutsvoorzieningen van het park disproportioneel zijn. De ondernemer voert aan dat de prijsverhoging nodig is en dat de nieuwe prijzen marktconform zijn. De commissie oordeelt de plotselinge prijsverhoging naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid niet acceptabel. De ondernemer dient de prijsverhoging […]

Lees verder

Ondernemer moet zich aan compensatie afspraak houden

Waar gaat de uitspraak over? De consument klaagt over geluidsoverlast op het park van de ondernemer en de hygiëne van het sanitair en de ijsbak. De ondernemer heeft toegezegd om de helft van het betaalde bedrag te compenseren, maar dit heeft klager nooit ontvangen. De ondernemer heeft het bedrag uiteindelijk na het indienen van de […]

Lees verder

Partijen hebben ter zitting geschikt, consument krijgt geld terug

Waar gaat de uitspraak over Het geschil gaat over de tot stand gekomen overeenkomst tussen de partijen, waarbij de ondernemer zich heeft verbonden om een meerdaagse pakketreis te doen verzorgen voor twee personen naar Krakau (Polen). De consument moest hier € 1.043,– voor betalen. De partijen hebben op de zitting overeenstemming bereikt over de manier […]

Lees verder

afkoppelen en definitief verwijderen van 1 warmtepomp

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft het afkoppelen en definitief verwijderen van 1 warmtepomp van het bronnet. De consument heeft in februari 2018 de klacht voorgelegd aan de warmteleverancier. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. De consument wil na offerte door de warmteleverancier voor eigen rekening […]

Lees verder

Warmtemeter moeilijk af te lezen (fysiek). Leverancier moet onderzoek doen naar mogelijkheid en kosten andere plaats. Kosten bij verplaatsen delen (2)

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft het verplaatsen van (de afleesunit van) de warmte meter. De consument heeft in oktober 2017 de klacht voorgelegd aan de warmteleverancier. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. De meterstanden kunnen niet op een normale wijze worden afgelezen. Het is slechts […]

Lees verder

De voor de consument te lage warmtelevering (temperatuur) gedurende de nacht via de collectieve warmte installatie, is conform de collectieve vastgestelde stooklijn

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft het leveren van warmte. De consument heeft in december 2017 de klacht schriftelijk voorgelegd aan de warmteleverancier. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. De consument heeft in de nacht, als hij moet zitten van de pijn, meer warmte nodig dan […]

Lees verder

Geen vergoeding voor geringe storing. De oorzaak van de door de consument beweerde koude moet worden gezocht in zijn eigen stookgedrag

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft het leveren van warmte. De consument heeft in oktober 2015 de klacht voorgelegd aan de warmteleverancier. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. Regelmatig zijn er kleine en grote storingen na plaatsing medio 2014 van een klimaat gestookte verwarmingsketel. Op 14, […]

Lees verder

Warmtemeter moeilijk af te lezen (fysiek). Leverancier moet onderzoek doen naar mogelijkheid en kosten andere plaats. Kosten bij verplaatsen delen.

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de wijze van aflezen van de warmte(verbruiks)meters. De consument heeft in november 2015 de klacht voorgelegd aan de ondernemer. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. De klacht is dat de standen van de warmteverbruiksmeters niet anders dan op onnatuurlijke wijze […]

Lees verder