Totstandkoming

Klager mocht af gaan op informatie van de reisorganisator over visum.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 20 januari 2003 via het boekingskantoor totstandgekomen overeenkomst, waarbij het boekingskantoor zich verplicht heeft tot het leveren van 6 vliegtickets naar Sri Lanka (reisperiode van 17 juli 2003 t/m 6 augustus 2003) voor de som van € 4.710,–.   Standpunt van klager   Het standpunt van klager luidt in hoofdzaak als […]

Lees verder

Onderzoeksplicht klager bij buitenlandse nationaliteit.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 1 november 1999 via een boekingskantoor met de reisorganisator tot stand gekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor twee personen naar Hurghada in Egypte met verblijf in een hotel, op basis van halfpension voor de periode van 17 november […]

Lees verder

Boekingskantoor behoeft slechts algemene informatie te verstrekken; reisorganisator moet wel hulp verlenen in probleemsituatie.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 15 juli 2003 via een boekingskantoor met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor twee personen naar Miami in de Verenigde Staten met cruise op basis van volpension, voor de periode van 31 oktober t/m 12 november 2003 voor […]

Lees verder

Identiteitskaart niet voldoende. Reissom retour.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 12 maart 2002via een boekingskantoor met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een busreis voor zes personen naar Medulin in Kroatië met verblijf op een camping op basis van logies, voor de periode van 22 juli tot en met […]

Lees verder

Identiteitskaart blijkt onvoldoende. Reisorganisator heeft voldaan aan informatieplicht omtrent reisdocumenten. Daarnaast diefstal paspoort.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 18 oktober 2002via een boekingskantoor met de reisorganisator tot stand gekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor drie personen naar Praag in Tsjechië met verblijf in een hotel op basis van logies+ontbijt, voor de periode van 7 november 2002 tot […]

Lees verder

Hoofdregel: verhoging niet toegestaan, behoudens uitzonderingen.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 24 juni 1999 via een boekingskantoor met de reisorganisator tot stand gekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor twee personen naar Bangkok, Singapore, Auckland en Nadi op de Fiji eilanden met verblijf in hotels op basis van in […]

Lees verder

Terugvlucht geweigerd; reisorganisator heeft zich onvoldoende ingespannen om zuurstof beschikbaar te krijgen.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 30 november 2001 via een boekingskantoor met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor vijf personen naar Hurghada in Egypte met verblijf in een hotel op basis van half pension, voor de periode van 28 december 2001 t/m […]

Lees verder

Nuancering van de hoofdregel dat de reiziger een eigen verantwoordelijkheid heeft voor reisdocumenten.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 2 juni 2004 via een boekingskantoor met de reisorganisator tot stand gekomen en vervolgens gewijzigde overeenkomst.   De reisorganisator heeft zich daarbij uiteindelijk verplicht tot het leveren van een vliegreis naar Australië voor twee personen, alsmede: op de heenreis een stopover op Bali en verblijf in […]

Lees verder

Algemeen voorbehoud ziet niet op bouwactiviteiten.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 9 maart 2003via een boekingskantoor met de reisorganisator tot stand gekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor twee personen naar Alanya in Turkije met verblijf in een hotel op basis van halfpension, voor de periode van 18 maart 2003 tot […]

Lees verder

Reisorganisator aansprakelijk voor vergissing omtrent reissom.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 4 april 2001 via een boekingskantoor met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor drie personen naar Falesia in Portugal met verblijf in een hotel op basis van logies en ontbijt, voor de periode van 30 juli […]

Lees verder