Totstandkoming

Algemeen voorbehoud ziet niet op bouwactiviteiten.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 9 maart 2003via een boekingskantoor met de reisorganisator tot stand gekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor twee personen naar Alanya in Turkije met verblijf in een hotel op basis van halfpension, voor de periode van 18 maart 2003 tot […]

Lees verder

Reisorganisator aansprakelijk voor vergissing omtrent reissom.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 4 april 2001 via een boekingskantoor met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor drie personen naar Falesia in Portugal met verblijf in een hotel op basis van logies en ontbijt, voor de periode van 30 juli […]

Lees verder

Reisorganisator aansprakelijk voor tijdig verstrekken reisdocumenten.

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit een op 30 november 2004met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor twee personen naar Sharm el Sheik in Egypte met verblijf in een hotel op basis van halfpension, voor de periode van 12 december 2004 tot en met […]

Lees verder

Reisorganisator aansprakelijk voor vergissing boekingskantoor.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 12 oktober 1999 via een boekingskantoor met de reisorganisator tot stand gekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor zes personen naar Eilat in Israël met verblijf in een appartement op basis van logies voor de periode van  26 december 1999 […]

Lees verder

Boekingskantoor kan niet aantonen dat reiziger vliegtickets heeft ontvangen.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 6 augustus 2011 via het internet met het boekingskantoor tot stand gekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een tweetal vliegtickets voor 2 personen naar Barcelona (Spanje), met als vertrekdatum 18 augustus 2011 en als terugkeerdatum 25 augustus 2011 voor de som van € 436,46 in totaal. […]

Lees verder

Reissom: afspraak is afspraak.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 31 december 2011 met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis met aansluitende rondreis voor twee personen naar c.q. door Argentinië met verblijf in diverse hotels op basis van logies met ontbijt, voor de periode […]

Lees verder

Misleidende foto.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 5 januari 2001 via een boekingskantoor met de reisorganisator tot stand gekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor vier personen naar Cefalu (Sicilië) in Italië met verblijf in een appartement op basis van logies voor de periode van […]

Lees verder

Reisorganisator moet waarschuwen voor sterke onderstroom.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 30 juni 2003 via een boekingskantoor met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst, waarbij de reisorganisator zich verplicht heeft tot het leveren van een vliegreis voor 4 volwassenen naar Natal in Brazilië met verblijf in een hotel op basis van all-inclusive voor de periode van 23 augustus 2003 t/m 6 september 2003 voor […]

Lees verder

‘All-inclusive’: uit vermelding koffie/theetafel valt niet af te leiden dat espresso en cappuccino uitgesloten zijn.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 8 maart 2002 via een boekingskantoor met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst, waarbij de reisorganisator zich verplicht heeft tot het leveren van een vliegreis voor 2 volwassenen naar Side in Turkije met verblijf in [naam hotel] op basis van all-inclusive voor de periode van 17 april 2002 tot en met […]

Lees verder