Totstandkoming

Identiteitskaart niet voldoende. Reissom retour.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 12 maart 2002via een boekingskantoor met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een busreis voor zes personen naar Medulin in Kroatië met verblijf op een camping op basis van logies, voor de periode van 22 juli tot en met […]

Lees verder

Identiteitskaart blijkt onvoldoende. Reisorganisator heeft voldaan aan informatieplicht omtrent reisdocumenten. Daarnaast diefstal paspoort.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 18 oktober 2002via een boekingskantoor met de reisorganisator tot stand gekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor drie personen naar Praag in Tsjechië met verblijf in een hotel op basis van logies+ontbijt, voor de periode van 7 november 2002 tot […]

Lees verder

Hoofdregel: verhoging niet toegestaan, behoudens uitzonderingen.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 24 juni 1999 via een boekingskantoor met de reisorganisator tot stand gekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor twee personen naar Bangkok, Singapore, Auckland en Nadi op de Fiji eilanden met verblijf in hotels op basis van in […]

Lees verder

Hotel met viersterrenallure blijkt veeleer een congres- en vakantiecentrum voor met name jeugdkampen.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 4 februari 2003 met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst, waarbij de reisorganisator zich heeft verplicht tot het leveren van een verblijf in [naam hotel] in Nocera Umbra in Italië voor twee personen, gedurende de periode van 14 tot en met 28 juni 2003, voor de som van € 756,–.   Standpunt […]

Lees verder

Zwemparadijs ontbreekt. Keuzebepalende factor.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 23 april 2002via een boekingskantoor met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor vier personen naar Belek in Turkije met verblijf in een hotel op basis van “all inclusive”, voor de periode van 27 april  tot en […]

Lees verder

Kindvriendelijk is niet kindveilig.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een in januari 2000 via het boekingskantoor met de reisorganisator tot stand gekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een eigen vervoerreis voor 9 personen naar Tossa de Mar in Spanje met verblijf op een camping op basis van logies voor de periode […]

Lees verder

Informatie in de reisgids wijkt af van informatie op Internet.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 20 oktober 2011 met de reisorganisator via internet tot stand gekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis met aansluitende rondreis voor een persoon naar Johannesburg in Zuid-Afrika met verblijf in hotels voor de periode van 9 t/m […]

Lees verder

Preferentie voor kamers naast elkaar. Klager bekend met verschil tussen preferentie en essentie.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 18 november 2002 via een boekingskantoor met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor vijf personen naar Side in Turkije met verblijf in een hotel op basis van “all inclusive”, voor de periode van 8 juli t/m […]

Lees verder

Geen kindvriendelijke omgeving.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 24 februari 2001via een boekingskantoor met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor vijf personen naar Laganas op Zakynthos in Griekenland met verblijf in een appartement op basis van logies, voor de periode van 13 augustus 2001 t/m […]

Lees verder

Boekingskantoor heeft klager niet gewezen op verschil essentie/preferentie.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 17 februari 2004via een boekingskantoor met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor drie personen naar Mallorca, Spanje met verblijf in een appartement op basis van logies met ontbijt, voor de periode van 19 september 2004 t/m 29 september 2004 […]

Lees verder