Totstandkoming

Geschil over totstandkoming van opvangovereenkomst

Waar gaat de uitspraak over? De consument heeft haar zoon aangemeld voor kinderopvang bij de ondernemer. De ondernemer heeft de aanmelding bevestigd, maar legt uit dat de zoon op de wachtlijst is geplaatst. In het geschil is de vraag of er een opvangovereenkomst tussen partijen tot stand is gekomen. De commissie is van oordeel dat […]

Lees verder

Geen sprake van totstandkoming overeenkomst door gebrek wilsovereenstemming

Waar gaat de uitspraak over? De consument wil glasvezel hebben van de ondernemer. Het geschil gaat over het al dan niet verschuldigd zijn van een vastrechtvergoeding. De ondernemer is van mening dat de consument een vastrechtvergoeding verschuldigd is, omdat de consument in het door de ondernemer aangewezen buitengebied woont. De consument is van mening dat […]

Lees verder

In verband met de vervroegde vertrektijd naar 05.00 uur merkt de commissie op dat de dag waarop je vertrekt en de dag waarop je terugreist als volledige reisdagen meetellen, ongeacht het tijdstip waarop je vertrekt en terugreist.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 19 oktober 2017 via een boekingskantoor met de reisorganisator totstand¬ge¬komen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor 10 personen naar Chersonissos op Kreta met verblijf in een hotel op basis van all inclusive voor de periode van […]

Lees verder
  • 23 november 2018
  • Reizen

Reisorganisator brengt terecht 100% van de reissom als annuleringskosten in rekening. Het all inclusive drankenpakket maakt deel uit van de reissom.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 31 maart 2017 met de reisorganisator tot stand gekomen en nadien aangepaste overeenkomst, waarbij de reisorganisator zich heeft verplicht tot het leveren van een vliegreis, een cruise, transfers en een all inclusive drankenpakket voor twee personen, gedurende de periode van 25 november tot en […]

Lees verder
  • 28 september 2018
  • Reizen

Het had klager duidelijk kunnen zijn dat zij geen aanspraak kan maken op de laagste prijsgarantie. Haar was de correcte prijs medegedeeld op basis waarvan zij heeft geboekt.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 22 maart 2017 met de reisorganisator totstand¬ge¬komen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor twee personen naar Kos (Griekenland) met verblijf in een hotel op basis van all inclusive voor de periode van 19 juni 2017 t/m […]

Lees verder
  • 7 oktober 2017
  • Reizen

Klager heeft bij sluiten overeenkomst reisorganisator niet juist en volledig geïnformeerd over zijn fysieke gesteldheid, terwijl voor de reisintensiteit een goede lichamelijke conditie nodig was. Klager heeft reis af moeten breken. De reisorganisator kan hiervoor niet aansprakelijk worden gehouden.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 22 oktober 2015 via een boekingskantoor met de reisorganisator totstand¬ge¬komen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis naar Zuid-Amerika (rondreis in een aantal landen) voor één persoon met verblijf in hotels op basis van logies met ontbijt voor […]

Lees verder
  • 7 oktober 2017
  • Reizen

Op grond van artikel 12 onder 2 sub a is bij eigen vervoerreizen naar wooneenheden als een bungalow bij annulering op de vertrekdag of later de volledige reissom verschuldigd.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 20 oktober 2016 met de reisorganisator tot stand gekomen overeenkomst, waarbij de reisorganisator zich verplicht heeft tot het leveren van een verblijf in een bungalow voor 5 personen te Malmo in Zweden op basis van logies, voor de periode van 31 oktober 2016 tot […]

Lees verder
  • 2 augustus 2017
  • Reizen

In het geschil is geen sprake van een telefonische boeking maar van een internetboeking.

Behandeling van het geschil De Geschillencommissie Reizen (verder te noemen: de commissie) heeft bij tussenadvies d.d. 11 augustus 2016 de eindbeslissing aangehouden. De inhoud van dit tussenadvies is hieronder ingevoegd. Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 31 augustus 2015 met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht […]

Lees verder
  • 4 januari 2017
  • Reizen

Van reiziger mag worden verwacht de offerte goed te lezen alvorens hij een keuze maakt en een reisovereenkomst aangaat.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op of omstreeks 16 januari 2016 via het boekingskantoor met de reisorganisator tot stand gekomen overeenkomst, waarbij de reisorganisator zich heeft verplicht tot het leveren van een vliegreis naar Mauritius met verblijf in Hotel [naam van het hotel] te Trou aux Biches op basis van […]

Lees verder
  • 16 december 2016
  • Reizen
1 2 3 15