Totstandkoming

Corrupte douaneambtenaren. Geen onjuist advies reisorganisator.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 21 januari 2002 via een boekingskantoor met de reisorganisator tot stand gekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een rondreis voor twee personen door Rusland, Mongolië en China met verblijf in accommodaties volgens programma op basis van half pension dan wel […]

Lees verder

Hotel met viersterrenallure blijkt veeleer een congres- en vakantiecentrum voor met name jeugdkampen.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 4 februari 2003 met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst, waarbij de reisorganisator zich heeft verplicht tot het leveren van een verblijf in [naam hotel] in Nocera Umbra in Italië voor twee personen, gedurende de periode van 14 tot en met 28 juni 2003, voor de som van € 756,–.   Standpunt […]

Lees verder

Zwemparadijs ontbreekt. Keuzebepalende factor.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 23 april 2002via een boekingskantoor met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor vier personen naar Belek in Turkije met verblijf in een hotel op basis van “all inclusive”, voor de periode van 27 april  tot en […]

Lees verder

Kindvriendelijk is niet kindveilig.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een in januari 2000 via het boekingskantoor met de reisorganisator tot stand gekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een eigen vervoerreis voor 9 personen naar Tossa de Mar in Spanje met verblijf op een camping op basis van logies voor de periode […]

Lees verder

Informatie in de reisgids wijkt af van informatie op Internet.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 20 oktober 2011 met de reisorganisator via internet tot stand gekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis met aansluitende rondreis voor een persoon naar Johannesburg in Zuid-Afrika met verblijf in hotels voor de periode van 9 t/m […]

Lees verder

Preferentie voor kamers naast elkaar. Klager bekend met verschil tussen preferentie en essentie.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 18 november 2002 via een boekingskantoor met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor vijf personen naar Side in Turkije met verblijf in een hotel op basis van “all inclusive”, voor de periode van 8 juli t/m […]

Lees verder

Het mag als algemeen bekend worden verondersteld dat het maken van een jungletocht zekere risico’s met zich meebrengt die op voorhand niet kunnen worden uitgesloten.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 17 september 2008 met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor 3 personen naar Paramaribo in Suriname met verblijf in verschillende hotels voor de periode van 25 april 2009 t/m 8 mei 2009 voor de som van € 6.354,–.   Klager heeft […]

Lees verder

Geen kindvriendelijke omgeving.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 24 februari 2001via een boekingskantoor met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor vijf personen naar Laganas op Zakynthos in Griekenland met verblijf in een appartement op basis van logies, voor de periode van 13 augustus 2001 t/m […]

Lees verder

Boekingskantoor heeft klager niet gewezen op verschil essentie/preferentie.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 17 februari 2004via een boekingskantoor met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor drie personen naar Mallorca, Spanje met verblijf in een appartement op basis van logies met ontbijt, voor de periode van 19 september 2004 t/m 29 september 2004 […]

Lees verder

Reissom: afspraak is afspraak.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 31 december 2011 met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis met aansluitende rondreis voor twee personen naar c.q. door Argentinië met verblijf in diverse hotels op basis van logies met ontbijt, voor de periode […]

Lees verder
1 3 4 5 6 7 15