Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.
U ziet 161-170 van de 176 uitspraken
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: -
Jaartal: 2025
Soort uitspraak: Bindend Advies
Uitkomst: gegrond
Referentiecode:
641665/732546
Waar gaat de uitspraak over? De consument had gedurende anderhalf jaar zowel een gratis Flex Basis-abonnement als het Studentenreisproduct op haar OV-chipkaart staan. Zonder dat zij dit doorhad, leidde deze combinatie ertoe dat zij buiten de gratis reisperioden geen 40% korting kreeg op haar reizen. Pas in augustus ontdekte zij dat zij hierdoor ongeveer € […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: Criminaliteit
Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
OPV03-0069
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de vraag of de ondernemer terecht aan de consument een bedrag van € 250,– te vermeerderen met € 4,50 administratiekosten in rekening heeft gebracht ter zake van vergoeding van schade. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. Dit komt erop […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: Kosten
Jaartal: 2023
Soort uitspraak: Bindend Advies
Uitkomst: gegrond
Referentiecode:
196409/211883
Waar gaat de uitspraak over? In deze uitspraak wordt beoordeeld of de opgelegde boete terecht is of niet. Consument heeft ingecheckt bij het incheckpoortje van aanbieder. Bij een controle blijkt dat consument niet is ingecheckt. Volgens consument was er een storing bij de incheckpoortjes en is de gegeven boete onterecht en hoeft hij deze ook […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: extra kosten / trein / Vergoeding
Jaartal: 2023
Soort uitspraak: Bindend Advies
Uitkomst: gegrond
Referentiecode:
205013/209266
Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft een vergoeding van extra ticketkosten vanwege het niet rijden van treinen in Nederland op 9 december 2022. De consument heeft geteld dat de ondernemer verplicht is de kosten voor de vervroegde terugreis op 8 september 2022 te vergoeden, maar de ondernemer heeft dit geweigerd op basis van […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: Vertraging
Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
OPV03-0028
Nader standpunt van de ondernemer Ingevolge voormeld tussenadvies is de ondernemer in de gelegenheid gesteld nadere gegevens van de betreffende lijnen in te brengen. De ondernemer heeft daartoe zakelijk weergegeven als volgt betoogt. Uit logboekmeldingen van ‘naam vervoerbedrijf’ -Railverkeersleiding blijkt dat onder meer op diverse plaatsen nog bomen geruimd moesten worden die op het spoor […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: Schadevergoeding
Jaartal: 2020
Soort uitspraak: Bindend Advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
22665/25891
Waar gaat de uitspraak over De consument heeft op de terugweg vanuit het buitenland meer dan een uur vertraging gehad en de ondernemer heeft de consument hierover op geen enkel moment geïnformeerd. De consument heeft zelf zijn terugreis samengesteld. De consument wil schadevergoeding voor zijn ticket en het ongemak. De ondernemer heeft het verzoek tot […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: Vertraging
Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
40594
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de treinreis van Amsterdam-Lelylaan naar Brussel op 20 december 2009 met vertrektijd 8.51 uur. De consument heeft op 30 december 2009 de klacht voorgelegd aan de ondernemer. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. Wij, mijn partner en ik, zijn op 20 december 2009 […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: Schadevergoeding
Jaartal: 2019
Soort uitspraak: Bindend Advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
1552/6214
Waar gaat de uitspraak over De consument klaagt over vertragingsschade. Door vertraging miste de consument zijn aansluiting in Brussel om naar Lille te komen. In de opvolgende trein werd de consument niet toegelaten met zijn treinkaartje, waardoor hij om heeft moeten reizen en in totaal twee uur vertraging heeft opgelopen. De ondernemer weigert een vergoeding […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: Vertraging
Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
OPV02-0096
Onderwerp van het geschil Dit betreft een groot aantal klachten met betrekking tot het uitvallen van treinen van ondernemer, het niet voorzien in alternatief vervoer, het negeren van waarschuwingen over ondeugdelijkheid van het materieel door de leiding, het in het ene geval wel en in het andere geval niet vergoeden van eventuele schade en inconsequente […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: Overig
Jaartal: 2024
Soort uitspraak: tussenadvies
Uitkomst: aanvullende informatie nodig
Referentiecode:
252623/281814
Waar gaat de uitspraak over? De consument reisde in januari 2024 met de trein van Nederland naar Zwitserland. Door stakingen in Duitsland vielen zowel de heen- als terugreis uit. De consument koos voor alternatief vervoer: een vlucht heen en een trein via Frankrijk terug. De vervoerder weigerde de extra kosten te vergoeden. De commissie oordeelt […]
Niet gevonden wat u zocht?
Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.
U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.
In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.