Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.
U ziet 171-180 van de 176 uitspraken
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: Vervoerbewijs
Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
103221
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft schade ten bedrage van € 1.606,61 als gevolg van een door treinvertraging gemiste vlucht naar Reykjavik (tickets voor een vlucht op de volgende dag en hotelkosten in Nederland en IJsland). Standpunt van de consument Het standpunt van de consument, kennelijk verwoord namens zijn echtgenote mevrouw [naam van de […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: Schadevergoeding
Jaartal: 2020
Soort uitspraak: Bindend Advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
23114/31354
Waar gaat de uitspraak over De consument klaagt dat de bus niet op het aangegeven tijdstip is verschenen aan de bushalte. De consument kon wel met de bus op later tijdstip reizen. De consument heeft hierover een klacht ingediend. De consument wil schadevergoeding voor de vertraging en de onbehoorlijke klachtenafhandeling. De ondernemer stelt dat de […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: Schadevergoeding
Jaartal: 2020
Soort uitspraak: Bindend Advies
Uitkomst: ten dele gegrond
Referentiecode:
7755/17806
Waar gaat de uitspraak over De consument stelt dat na de aankomst van een sprintertrein, de passagiers uit konden stappen, maar de consument en andere passagiers niet konden instappen. De consument wil compensatie voor de vertraging en (immateriële) schadevergoeding. De ondernemer stelt dat het gezien de verklaringen en de registratie niet aannemelijk is dat de […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: Klacht
Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
50503
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft het door een bus voorbijrijden van een wachtende bij een bushalte. De consument heeft op 12 augustus 2010 de klacht voorgelegd aan de ondernemer. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. Op 29 juli 2010 heeft de buschauffeur van bus 22 in […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: Vertraging
Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
54873
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft zeer gebrekkige vervoersprestaties en faciliteiten in het jaar 2010 op de verbinding tussen Schiphol en Amsterdam. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. Hij heeft een jaartrajectabonnement Schiphol-Amsterdam CS, waarop hij dagelijks op werkdagen en soms in het weekend […]
Commissie: Openbaar Vervoer
Categorie: Schadevergoeding
Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
OPV02-0091
Onderwerp van het geschil Op de eerste plaats beklaagt de consument zich erover dat met grote regelmaat bussen te laat vertrekken van de door hem benutte halte; in de tweede plaats beklaagt de consument zich over het gedrag van chauffeurs maar vooral over het feit dat hij de stellige indruk heeft gekregen dat zijn naam […]
Niet gevonden wat u zocht?
Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.
U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.
In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.