Onze eerdere uitspraken

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.

Print/PDF

U ziet 5951-5960 van de 9539 uitspraken

Ondernemer dient te wijzen op bouwtechnische gebreken in onderlaag.

Commissie: Schilders-, Behangers- en Glaszetbedrijf    Categorie: Informatie    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 60633

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een in maart 2009 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het doen van buiten- en binnenschilderwerk tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van in totaal € 13.871,31. Het buitenschilderwerk is geoffreerd en in rekening gebracht voor € 10.393,80 exclusief […]

Print/PDF

Ondernemer dient toe te staan dat consument zonder beperkende voorwaarden voor de nieuwe eigenaar de caravan op de standplaats verkoopt. Ondernemer is zelf afgeweken van de Verkoopvoorwaarden.

Commissie: Recreatie    Categorie: Vakantieverblijf    Jaartal: 2014
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: REC05-0451

Standpunt van de consument   Ter aanvulling op haar schriftelijke klacht deelt de consument ter zitting nog het volgende mee. De consument meent dat de ondernemer haar ten tijde van de aankoop van haar caravan had moeten waarschuwen, dat bij doorverkoop van haar caravan een volgende eigenaar de caravan niet langer op de standplaats zou […]

Print/PDF

Ondernemer dient verplichtingen na te komen. Consument is rolstoel afhankelijk en heeft anderhalf uur buiten moeten wachten. Daarmee is een vergoeding voor ongerief gerechtvaardigd.

Commissie: Taxivervoer    Categorie: Schadevergoeding    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: TAX08-0036

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de vraag of voldoende zorg is betracht bij het vervoer van de consument.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   Op 29 maart 2008 is met de ondernemer overeengekomen dat ik op 31 maart 2008 om 8.30 uur met mijn rolstoel zou worden […]

Print/PDF

Ondernemer dient volgens opdracht HR++ glas te plaatsen.

Commissie: Schilders-, Behangers- en Glaszetbedrijf    Categorie: Ondeugdelijk werk (non conformiteit)    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 49695

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 15 juli 2010 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot verrichten van overeengekomen werkzaamheden in hoofdzaak bestaande uit beglazingswerkzaamheden na storm tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 937,32. De werkzaamheden zijn verricht op of omstreeks 21 juli 2010. De consument […]

Print/PDF

Ondernemer diverse malen in gelegenheid gesteld wastafelmeubel te leveren, telkens zonder resultaat. Overeenkomst gedeeltelijk ontbonden.

Commissie: Wonen    Categorie: Ontbinding    Jaartal: 2014
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 80461

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 7 oktober 2012 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een twee badkamers en een toiletruimte tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 11.750,–. Het geschil spitst zich toe op de […]

Print/PDF

Ondernemer draagt bewijslast voor aflevering besteld product. Niet aan voldaan.

Commissie: Elektro    Categorie: Ondeugdelijke levering / (non-)conformiteit    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: ELE08-0017

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 18/19 december 2007 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst waarbij de ondernemer zich heeft verplicht tot levering van een [LCD TV] tegen een daarvoor door de consument te betalen prijs van € 849,–.   De consument heeft rond 4 januari 2008 telefonisch en daarna schriftelijk de klacht voorgelegd aan de ondernemer. […]

Print/PDF

Ondernemer draagt verantwoordelijkheid voor correcte aflevering

Commissie: Elektro    Categorie: Ondeugdelijke levering / (non-)conformiteit    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: ELE08-0048

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 29 januari 2008 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van twee [TV schermen] tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 641,50 inclusief bijkomende kosten van € 7,50. De levering vond (deels) plaats op 2 februari 2008.   De consument […]

Print/PDF

Ondernemer en consument twisten over de inhoud van de opdracht

Commissie: Verbouwingen en nieuwbouw    Categorie: (On)deugdelijke uitvoering overeenkomst / Overeenkomst tot opdracht    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 242561/255050

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft problemen die zijn voortgevloeid uit een overeenkomst tot opdracht tussen consument en ondernemer. De consument is niet tevreden met hoe de boeidelen van het dak door de ondernemer zijn geplaatst. Hier is de ondernemer afgeweken van hetgeen is overeengekomen. De onderkant van de boeidelen is lager uitgekomen […]

Print/PDF

Ondernemer erkent dat hij tekort is geschoten; klacht gegrond verklaart

Commissie: Garantiewoningen    Categorie: (non)conformiteit    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: arbitraal vonnis   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 134525/149955

Waar gaat de uitspraak over? Dit geschil vloeit voort uit een aannemingsovereenkomst tussen partijen. Ondernemer zou hiervoor de woning van consument (af)bouwen. Consument vindt dat dit niet naar behoren is gebeurd. De ondernemer heeft in de woning van de consument niet de kozijnen aangebracht die waren voorgeschreven in de Technische Omschrijving die hoorden bij de […]

Print/PDF

Ondernemer erkent fout en moet portokosten betalen

Commissie: Post    Categorie: Aansprakelijkheid / Klachtafhandeling    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 205292/211710

Waar gaat de uitspraak over? Dit geschil vloeit voort uit een vervoerdersovereenkomst tussen consument en ondernemer. Consument heeft een pakket naar het buitenland verstuurd en dit is bij de verkeerde persoon aangekomen; welke het heeft geretourneerd. Consument wil de verzendkosten vergoed krijgen van ondernemer. De commissie oordeelt dat nu de ondernemer de fouten heeft erkend […]

Print/PDF


Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.