Conformiteit

Redelijke toepassing van de coulance regeling bij vervanging koppeling. Consument moet bijbetalen bij vervanging door nieuwe koppeling ,anders bevoordeling consument

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 29 januari 2007 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een nieuwe auto, merk [merk]l, type [typy] [uitvoering], tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 26.421,–inclusief kosten rijklaar maken en accessoires. De levering vond […]

Lees verder

Vroegtijdige breuk distributieriem. Goede uitspraak over genoten voordeel, wel bijbetaling maar niet gebaseerd op nieuw voor oud

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op of omstreeks 27 oktober 2005 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het verrichten van overeengekomen werkzaamheden, bestaande uit het vervangen van de distributieriem, bij een [merk] [type] van 2000, tegen de daarvoor door de consument betaalde, niet in geschil […]

Lees verder

De oorzaak van het defect raken van de koffiemolen (condensvorming) is niet komen vast te staan.

Behandeling van het geschil De Geschillencommissie Glas, Porselein en Aardewerk (verder te noemen: de commissie) heeft bij tussenadvies d.d. 4 januari 2008 de eindbeslissing aangehouden. De inhoud van dit tussenadvies is hieronder ingevoegd. Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Glas Porselein en Aardewerk (verder te noemen: […]

Lees verder

Onduidelijkheid oorzaak defecte koffiemolen: tweede deskundigenonderzoek

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 6 mei 2004 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst, waarbij de ondernemer zich heeft verplicht tot het leveren van een [espresso-apparaat] aan consument tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 949,– met een garantie van twee jaren. De levering vond plaats op 6 mei 2004.   De consument […]

Lees verder

Consument had na telefonische intake verwacht de cursus boekhouden goed te kunnen volgen maar bleek de Nederlandse taal onvoldoende te beheersen

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit een door de consument met de ondernemer aangegane overeenkomst ter zake een opleiding Basiskennis Boekhouden (BKB) en Basiskennis Calculatie (BKC), aangegaan op 20 februari 2012 en waarmee de consument op 7 maart 2012 is aangevangen en vrijwel direct ook mee is gestopt. De consument heeft […]

Lees verder
1 4 5 6