Conformiteit

Op onderdelen is de dienstverlening niet optimaal geweest, maar heeft de consument daarvan geen nadeel ondervonden.

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de dienstverlening door de ondernemer. De consument heeft in mei 2007 de klacht voorgelegd aan de ondernemer. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. Wij bewoonden een woning aan het “adres”, wilden dat verkopen en een andere woning aan het “adres” […]

Lees verder

Op een bij een aankoop bemiddelende makelaar rust de plicht ten behoeve van de consument actief te informeren naar mogelijke ruimtelijke ontwikkelingen.

Onderwerp van het geschil   Het geschil betreft het verwijt van de consument aan de ondernemer dat deze onvoldoende ondersteuning heeft gegeven bij de aankoop van de door de consument gekochte woning. De consument heeft een bedrag van € 6.989,94 niet betaald en in depot gestort onder de commissie.   Standpunt van de consument   […]

Lees verder

De ondernemer heeft voor de keuring een hulppersoon ingeschakeld. Daarmee is de ondernemer aansprakelijk voor de gedragingen van de hulppersoon op gelijke wijze als voor zijn eigen gedragingen.

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de gebreken aan de woning die met bemiddeling van de ondernemer door de consument is gekocht.   Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. Direct nadat wij de gekochte woning begonnen leeg te halen ontdekten wij vocht- en schimmelplekken in de […]

Lees verder

Ernstige fout makelaar door buiten de volmacht een tegenbod te doen. Financiële en privacybelangen van de consument geschaad door zijn financiële situatie aan de kandidaat-koper mee te delen.

Onderwerp van het geschil   Het geschil betreft door de consument gestelde tekortkomingen door de ondernemer in de uitvoering van de bemiddelingsovereenkomst.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   De makelaar heeft mijn privé-omstandigheden – echtscheiding en verkoop van de woning met verlies – aan […]

Lees verder

Op geen enkele wijze aangetoond dat de ondernemer zich bij de keuze van de koper zou hebben laten leiden door eigenbelang.

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de kwaliteit van de dienstverlening door de makelaar bij de verkoop van de woning van de consument.   Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. De ondernemer heeft bij herhaling fouten gemaakt bij de publicatie op “naam website” op internet die […]

Lees verder

Makelaar heeft bouwkundig bureau ingeschakeld voor aankoopkeuring. Makelaar aansprakelijk voor bouwkundig bureau (hulppersoon) als voor eigen gedragingen.

Onderwerp van het geschil   Het geschil betreft de kwaliteit van de dienstverlening in het kader van de verkoopopdracht   De consument heeft een bedrag van € 15.744,89 niet betaald en bij de commissie in depot gestort.   Standpunt van de consument   De consument heeft in een uitgebreide brief van tien pagina’s haar klachten verwoord […]

Lees verder

Het niet wekelijks opnemen van contact is geen plicht van een ondernemer die een verkoopopdracht aanneemt.

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de kwaliteit van de dienstverlening door de ondernemer. Een bedrag van € 1.368,50 is door de consument bij de commissie in depot gestort.   Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. De ondernemer heeft volgens de consument, zakelijk weergegeven, zich onvoldoende […]

Lees verder

De ondernemer heeft de inspanningen geleverd die redelijkerwijs verlangd mochten worden zoals het plaatsen van de woning op internet, het in overleg adverteren en het drukken van een flyer.

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de inzet van de ondernemer bij de uitvoering van de bemiddelingsopdracht tot verkoop van de woning van de consument. De consument heeft een bedrag van € 595,– niet betaald en bij de commissie in depot gestort   Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in […]

Lees verder

Het niet noemen van een afgesproken bezichtiging met een kandidaat. Niet aannemelijk is dat de ontbrekende informatie tot een andere afweging bij de consument zou hebben geleid.

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de kwaliteit van de dienstverlening door de ondernemer. Een bedrag van € 6.783,– is door de notaris in depot behouden.   Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. De ondernemer heeft volgens de consument, zakelijk weergegeven, in strijd met de gegeven […]

Lees verder

Makelaar profileert zich met hoog serviceniveau. Niet aan voldaan.

Onderwerp van het geschil   Het geschil betreft het verwijt van de consument aan de ondernemer dat deze bij de uitvoering van de bemiddelingsovereenkomst, in strijd met de bij het sluiten van de overeenkomst gewekte indruk, niet het serviceniveau heeft geboden waarop aanspraak kon worden gemaakt.   Standpunt van de consument   Het standpunt van […]

Lees verder