Informatie

Klachten die in 2015 aan de zorgaanbieder heeft voorgelegd, kan de commissie niet behandelen. De klachten over het onvolledig opsturen van het (medisch) dossier en van financiële stukken zijn niet aannemelijk gemaakt door de cliënt

In het geschil tussen [Cliënte], wonende te [plaats] en LIMOR, gevestigd te Leeuwarden. Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Zorg Algemeen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. Het geschil is ter zitting behandeld op 23 maart 2018 te Den Haag. De commissie heeft kennisgenomen […]

Print/PDF Lees verder

Cliënte is voldoende gewezen op het te verwachten eindresultaat van de borstvergroting. De klacht over de uitvoering van de behandeling is ook ongegrond

In het geschil tussen [Cliënte], wonende te [plaats] en Equipe Zorgbedrijven Nederland B.V., handelend onder de naam Velthuis kliniek, gevestigd te Eindhoven. Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Zelfstandige Klinieken (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. Het geschil is ter zitting behandeld op 22 […]

Print/PDF Lees verder

Een arts heeft alleen de verplichting om de patiënt te informeren over de medische aspecten van de behandeling en de kosten ervan. De informatie over de vergoeding door de zorgverzekering is de verantwoordelijkheid van de cliënt zelf

In het geschil tussen: [naam], wonende te [woonplaats] (verder te noemen: de cliënte) en Stichting Ziekenhuis Amstelland, gevestigd te Amstelveen (verder te noemen: het ziekenhuis) Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen […]

Print/PDF Lees verder

Dat de cliënt het vertrouwen heeft verloren in het handelen van de uroloog, komt door de wederzijdse stroeve communicatie

In het geschil tussen [Cliënt], wonende te [plaats], en Stichting Amphia, gevestigd te Breda. Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. Het geschil is ter zitting behandeld op […]

Print/PDF Lees verder

Consument niet tijdig op de hoogte gesteld van de verkoopvoorwaarden en het nieuwe beleid inzake het laten taxeren van vakantiewoningen bij verkoop. Door consument gemaakte kosten komen daarom voor rekening ondernemer.

Onderwerp van het geschil Het geschil heeft betrekking op de door de ondernemer gestelde voorwaarden bij verkoop van het chalet van de consument, alsmede op het door de ondernemer gehanteerde beleid inzake de taxatie van een vakantiewoning bij verkoop.   Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. De ondernemer […]

Print/PDF Lees verder

De kliniek heeft erkend dat er te weinig voorlichting is geweest over mogelijke complicaties. Het informed consent is niet door klaagster ondertekend

In het geschil tussen [Klaagster], wonende te [plaats] en Bergman Clinics, gevestigd te Naarden. Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Zelfstandige Klinieken (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennis genomen van de overgelegde stukken. Het geschil is ter zitting behandeld op […]

Print/PDF Lees verder

Buikwandbreuk. De cliënt behoefde voorafgaand aan de operatie niet geïnformeerd te worden over (de afmeting) van de gebruikte materialen. Ook is aangegeven dat er geen garantie kon worden gegeven dat de klachten met zekerheid zouden verdwijnen

In het geschil tussen [Cliënte], wonende te [plaats] en Academisch Ziekenhuis behorende bij de openbare universiteit Rotterdam, gevestigd te Rotterdam. Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Ziekenhuizen (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. Het […]

Print/PDF Lees verder

De ondernemer staat er voor in dat de kilometerstand “logisch is, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld op de koopovereenkomst en de consument hiermee schriftelijk akkoord is gegaan.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 25 april 2017 tussen partijen. gesloten overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het uitvoeren van een verhuizing tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs € 1.663,–. Het uitvoeren van de verhuizing vond plaats 10 mei 2017. Standpunt van de consument […]

Print/PDF Lees verder

Consument heeft niet gevraagd aan ondernemer of de bundel ook voor Nederland gold; hij is niet verkeerd ingelicht.

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft een mobiele en/of internetaansluiting. De consument heeft een bedrag van € 206,29 gedeponeerd. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. De consument heeft onjuiste en onvolledige informatie ontvangen van een medewerkster van de ondernemer waardoor ik extra kosten hebt gemaakt; openstaat […]

Print/PDF Lees verder

De consument mocht vertrouwen op de door de ondernemer versterkte informatie (specificaties van bouwjaar 2014 in plaats van 2009-2011). De consument lijdt door het verschil in specificaties schade.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit volgens de consument voort uit een op 6 januari 2015 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een gebruikte motor merk [merknaam en type]. De overeenkomst is uitgevoerd op 7 februari 2015 Standpunt van de consument Ik heb een […]

Print/PDF Lees verder