Informatie

Informatieplicht ondernemer boven onderzoeksplicht consument

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft abonnement voor mobiele telefonie.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   De consument heeft een abonnement voor mobiele telefonie afgesloten bij de ondernemer. Bij ingebruikneming bleek dat het telefoontoestel van de consument niet geschikt was voor het netwerk […]

Print/PDF Lees verder

SMS van ondernemer dat coulancehalve creditering nota is geschied is in dit geval niet juiste manier van communicatie

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de kosten van mobiel internet.   De consument heeft in december 2006 de klacht voorgelegd aan de ondernemer.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   Ik heb een online mobiel internet abonnement genomen voor een vast bedrag per maand. […]

Print/PDF Lees verder

Bij uitleg advertentieteksten kan niet worden volstaan met uitsluitend taallkundige uitleg. Ook wat consument redelijkerwijs had mogen en moeten begrijpen speelt een rol

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft een mobiele telefoonaansluiting. De consument heeft op 25 juli 2014 de klacht voorgelegd aan de ondernemer. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. De ondernemer adverteerde met het door ongeveer twee jaar geleden afgesloten abonnement naast een aantal abonnementen met een […]

Print/PDF Lees verder

Tijdige mededeling wijziging tarief ondernemer, periode dient meer dan een maand te zijn en mededeling in nieuwsbrief onvoldoende

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft een abonnement voor vaste telefonie via internet.   De consument heeft op 23 november 2010 de klacht voorgelegd aan de ondernemer.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   Mijn klacht bestaat uit drie onderdelen: 1. De ondernemer heeft een tariefswijziging […]

Print/PDF Lees verder

Consument door ondernemer niet behoorlijk ervan op de hoogte gesteld dat korting voor twee maanden zou gelden; klacht gegrond en terugbetaling

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft door de ondernemer gedane afschrijvingen en geleverde service.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   Volgens de consument schrijft de ondernemer meer abonnementsgeld van zijn rekening dan is overeengekomen en ook berekent de ondernemer foutieve gesprekskosten. Volgens de consument […]

Print/PDF Lees verder

Leginstructie onvoldoende duidelijk zodat het de consument niet valt aan te rekenen dat zijn het laminaat verkeerd gelegd heeft

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 29 juni 2013 tussen partijen gesloten overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een laminaat vloer tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 1.115,52. De levering vond plaats op of omstreeks 18 juli 2013. Standpunt van […]

Print/PDF Lees verder

Ondernemer geen verwijt te maken dat deze niet kon onderkennen dat de consument bepaalde informatie niet heeft.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 21 maart 2014 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het onder meer leveren van een Linteloo Lobby vierzits en tweeënhalfzits bank tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 8.745,–. De levering vond plaats op of […]

Print/PDF Lees verder
  • 29 april 2015
  • Wonen