Informatie

Consument tekortgeschoten in onderzoek plicht. Risico over zich afgeroepen dat de door haar gekozen bestemming niet aan haar verwachtingen voldeed.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een door de consument op 1 april 2010 bij de ondernemer geboekte reservering voor de huur van een vakantiewoning in [het buitenland] voor de periode 9 juli 2010 tot en met 16 juli 2010 voor de huurprijs van € 1.775,–.   De consument heeft op 11 juli 2010 de klacht per e-mail voorgelegd aan de […]

Print/PDF Lees verder

Dwaling omtrent prijs-/kwaliteitverhouding betekent niet automatisch dat overeenkomst niet geldig is. Onjuiste informatie over LCD op website.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 19 december 2005 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een hoekbank met longchair (verder te noemen: de bank) tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 854,10.   De consument heeft de klacht in februari 2006 voorgelegd […]

Print/PDF Lees verder

Van ondernemer kan niet worden verlangd dat hij consument had moeten inlichten dat het bed uitsluitend geschikt is voor twee afzonderlijke matrassen. Geen spontane mededelings- of informatieplicht.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een in of omstreeks november 2001 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer verplichtte zich daarbij tot het leveren van een hemelbed exclusief matras(sen) tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 589,46. De levering vond plaats op of omstreeks 17 december 2002.   De consument legde de […]

Print/PDF Lees verder

Onjuiste informatie over breedbeeldtelevisie maar te laat geklaagd.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 30 mei 2005 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren en bezorgen van een breedbeeldtelevisie tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 826,95. De levering en bezorging vonden plaats op of omstreeks 31 mei 2005.   De consument heeft […]

Print/PDF Lees verder

Ondernemer heeft een ondeugdelijk product geleverd en is daarvoor jegens de consument aansprakelijk, ook al heeft de ondernemer de woning niet zelf aan de consument verhuurd.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 3 juli 2010 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het verhuren van een vakantiebungalow in [het buitenland] voor de periode van 10 tot en met 24 juli 2010 tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 1.863,12.   De […]

Print/PDF Lees verder

Consument mocht er vanuit gaan dat vlucht te wijzigen viel; ondernemer dient consument schadeloos te stellen.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een door de consument op 26 juli 2010 bij de ondernemer geboekte reservering voor (vier) vliegtickets voor [het reistraject] [luchtvaartmaatschappij] op 22 oktober 2010 en aansluitend voor [het traject] op 23 oktober 2010 en [de retourvluchten] op 3 november 2010 en [de retourvluchten] [luchtvaartmaatschappij] op 3 november 2010 voor een totaalprijs van € 3.597,96.   De consument […]

Print/PDF Lees verder

Misleidende informatie omtrent horloge niet aannemelijk gemaakt.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een in juni 2005 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een horloge tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 49,94. De levering vond plaats op of omstreeks 8 juni 2005.   De consument heeft de klacht op 10 juni 2005 […]

Print/PDF Lees verder

Consument, die wijn in kostbare kist verstuurd, had zich beter moeten laten voorlichten over sorteer- en transportrisico’s en verpakking daarop op moeten aanpassen.

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft schade in verband met de verzending van een postpakket. De consument heeft op 5 juli 2012 de klacht voorgelegd aan PostNL. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. De consument heeft eind juni 2012 een pakket naar een geadresseerde in Frankrijk […]

Print/PDF Lees verder
  • 18 november 2013
  • Post

Onzorgvuldige informatieverstrekking door PTT; te lang wachten met doen van navraag inzake naar buitenland verzonden pakketten.

Onderwerp van het geschil   Onderwerp van het geschil is schadevergoeding voor 7 postpakketten die geadresseerde niet hebben bereikt en (deels) beschadigd zijn.   De consument heeft een bedrag van ƒ 35,– niet betaald en bij de commissie gedeponeerd.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak.   Wij […]

Print/PDF Lees verder
  • 18 november 2013
  • Post