Informatie

Gebruiksaanwijzing handpomp ontbreekt.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een mondeling in de zomer van 1999 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een handzwengelpomp tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van ƒ 89,50 (en ongeveer ƒ 45,– voor bevestigingsmateriaal). Bijkomende bevestigings- en aansluitmaterialen (ten […]

Print/PDF Lees verder
  • 22 april 2013
  • Groen

Geen sprake van duidelijke gebruiksaanwijzing.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 22 januari 2007 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een wasmachine tegen een daarvoor door de consument te betalen prijs van € 379,63 inclusief bezorgkosten en aansluiten trekschakelaar.   De consument heeft op 27 oktober 2008 de klacht voorgelegd aan de […]

Print/PDF Lees verder

Consument mocht afgaan op mededelingen verkoper

Onderwerp van het geschil Het geschil heeft betrekking op digitale televisie.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   Op 31 mei 2008 heb ik een digitale ontvanger gekocht bij [een hifi winkel] op basis van een aanbieding van de ondernemer, te weten: het kastje voor een speciale […]

Print/PDF Lees verder

Consument kan niet verweten worden dat hij niet gemeld heeft dat schutting op gemetselde muur wordt geplaatst. Niet gebleken is dat gewaarschuwd is voor mogelijk lekken van hout.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 2 mei 2010 tussen partijen gesloten overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van vijf hardhouten schuttingdelen tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 495,–. De levering vond plaats op of omstreeks 14 mei 2010.   Standpunt van de consument   Het […]

Print/PDF Lees verder

Consument had navraag moeten doen als leginstructie anders was dan wat door de ondernemer vermeld was tijdens het verkoopgesprek.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 18 april 2011 tussen partijen gesloten overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van tegels tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 2.802,25. De levering vond plaats op of omstreeks 10 mei 2011.   Standpunt van de consument   Het standpunt van […]

Print/PDF Lees verder

Tegelzetter dient bij opdrachtgever na te gaan of hij de juiste tegels heeft gekregen, alvorens hij deze gaat verwerken.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op of omstreeks 2 november 2007 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van 44 dozen met wandtegels (IMPR. CAL.CREMA 34×56) tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 3.696,79. De levering vond plaats op of omstreeks 27 november 2007. De consument heeft op […]

Print/PDF Lees verder

Tegelzetter had moeten waarschuwen voor onaanvaardbaar tintverschil van badkamertegels.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een tussen partijen op 14 augustus 2010 tot stand gekomen koopovereenkomst, waarbij de ondernemer aan de consument heeft verkocht en geleverd 15 pakken tegels met de omschrijving White MAT 25×40 cm 1 m² tegen een factuurbedrag van € 159,37. In verband met kleurverschil vordert de consument vergoeding van herstelkosten door hem begroot op € 2.600,–.   […]

Print/PDF Lees verder

De ondernemer, als bij uitstek deskundige had de toestand van de ondervloer moeten beoordelen en de consument moeten waarschuwen voor “schotelen”

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 17 oktober 2007 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het verrichten van werkzaamheden (aanbrengen en afsealen van een siergrind vloer) tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 5.196,95.   De overeengekomen werkzaamheden zijn uitgevoerd omstreeks eind […]

Print/PDF Lees verder

De hoofdregel is dat de ondernemer de consument dient te waarschuwen voor de risico’s van scheurvorming in het stucwerk. De ondernemer moet aannemelijk te maken dat hij dit heeft gedaan.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 8 oktober 2009 tussen partijen gesloten overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het verrichten van de overeengekomen stukadoorswerkzaamheden tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 6.500,– inclusief BTW. De overeenkomst is uitgevoerd op of omstreeks 24 december 2009.   Standpunt van de consument […]

Print/PDF Lees verder

Korrelgrindvloer vertoont witte vlekken door te vochtige ondervloer. Ondernemer kan niet aantonen dat hij de consument heeft gewaarschuwd voor de gevolgen van te hoge vochtigheid van de ondervloer.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een tussen partijen gesloten overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leggen van een siergrindvloer (korreltapijt) tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 5.500,–. De overeenkomst is uitgevoerd op of omstreeks 27 november 2009.   Standpunt van de consument   Het standpunt van […]

Print/PDF Lees verder