Procedure

Commissie kan niet over opgelopen letsel, maar wel over de begeleiding door reisleider oordelen.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 15 oktober 2003 met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst, waarbij de reisorganisator zich verplicht heeft tot het leveren van een kampeerrondreis/fietsrally door Duitsland en Oostenrijk met verblijf op diverse campings, voor twee personen, gedurende de periode van 26 mei tot en met 15 juni 2004, […]

Lees verder

Stedentrip: geplande activiteiten niet plaatsgevonden, reisorganisator vergoedt gevolgschade, bestaande uit vliegreis.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 8 maart 2000 via een boekingskantoor met de reisorganisator tot stand gekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van verblijf in een hotel voor twee personen in Lissabon in Portugal op basis van logies en ontbijt voor de periode 21 […]

Lees verder

Gebrekkige hygiëne; daaruit voortvloeiende gezondheidsklachten.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 4 januari 2001 via een boekingskantoor met de reisorganisator tot stand gekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor twee personen naar Alanya in Turkije met verblijf in een hotel op all-inclusive basis voor de periode van […]

Lees verder

ANVR-Boekingsvoorwaarden toepasselijk (2).

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 25 maart 2000 via een boekingskantoor met de reisorganisator tot stand gekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor vier personen naar Sicilië, Italië met heenvlucht op 27 april 2000 en retourvlucht op 4 mei 2000 alsmede […]

Lees verder

Klager is ontvankelijk op grond van de ANVR Reisvoorwaarden. Over DBC-Verordening kan commissie niet oordelen.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 10 september 2005 via een boekingskantoor met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor drie personen naar Istanbul in Turkije met verblijf in een hotel op basis van logies met ontbijt, voor de periode […]

Lees verder

Excursie: reisorganisator is wederpartij (2).

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 26 november 2002 via een boekingskantoor met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor 2 personen naar Kemer in Turkije met verblijf in een hotel op basis van halfpension, voor de periode van 16 […]

Lees verder

Klager heeft mondeling geklaagd bij boekingskantoor. Boekingskantoor had klager moeten wijzen op de juiste procedure (schriftelijk klagen).

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 15 september 2005 via een boekingskantoor met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst, waarbij de reisorganisator zich verplicht heeft tot het leveren van een verblijf in een appartement voor twee personen op Rhodos in Griekenland op basis van logies, voor de periode van 8 september 2005 […]

Lees verder

Bij een pakketreis is de reisorganisator verantwoordelijk voor het handelen en nalaten van het boekingskantoor.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 5 december 2001 via een boekingskantoor met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een treinreis voor 2 personen naar Saas Grund in Zwitserland met verblijf in een hotel op basis van half pension voor de periode […]

Lees verder

Bloemetje in dit geval wat mager.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 9 oktober 1999 via een boekingskantoor met de reisorganisator tot stand gekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor twee personen naar El Arenal op Mallorca in Spanje met verblijf in een appartement op basis van logies […]

Lees verder