Procedure

Skivereniging is geen consument.

Beoordeling van het geschil De commissie heeft het volgende overwogen. De klacht heeft betrekking op een reis van negen personen naar Oostenrijk. Aan de commissie is de vraag voorgelegd of zij bevoegd is het geschil te behandelen in verband met de vraag of klager als een consument valt aan te merken dan wel dat het […]

Lees verder

Beroep of bedrijf (2).

Behandeling van het geschil Partijen zijn niet voor de zitting opgeroepen, omdat uit de stukken blijkt dat eerst dient te worden vastgesteld of de commissie bevoegd is het geschil te behandelen.   De Geschillencommissie Reizen (verder te noemen: de commissie) heeft kennis genomen van de overgelegde stukken.   De behandeling heeft plaatsgevonden op 27 februari 2004 […]

Lees verder

Hoofdboeker akkoord met schikking. Andere reiziger kan ondanks artikel 2, lid 5 van ANVR-reisvoorwaarden toch een klacht aanhangig maken.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 21 augustus 2004 via een boekingskantoor met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor 11 personen naar Konakli in Turkije met verblijf in een hotel op basis van all inclusive, voor de periode van […]

Lees verder

Redelijk aanbod na aanhangig maken geschil. Gegrond

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 20 januari 2010 via het boekingskantoor met de reisorganisator tot stand gekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor 5 personen naar Lara in Turkije met verblijf in een hotel op basis van all inclusive, voor de periode van 11 juni 2010 […]

Lees verder

Omdat de reis is geboekt bij een buitenlandse reisorganisator wordt het boekingskantoor beschouwd als reisorganisator

Onderwerp van het geschil  Het geschil vloeit voort uit een op 26 januari 2011 via het boekingskantoor met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor 4 personen naar Lara in Turkije met verblijf in een hotel op basis van all inclusive, voor de periode van 19 juli 2011 t/m 29 juli 2011 […]

Lees verder

Mondeling klagen bij reisorganisator onvoldoende.

Behandeling van het geschil Partijen zijn niet voor de zitting opgeroepen omdat uit de stukken blijkt dat eerst dient te worden vastgesteld of klager in diens klacht ontvankelijk is.   De commissie ontving op of omstreeks 15 november 2010 een bericht met bijlagen van klager waarin de commissie ervan in kennis wordt gesteld dat klager een geschil […]

Lees verder

Geen incassokosten verschuldigd

Onderwerp van het geschil In geschil is de vraag of een reisovereenkomst tot stand is gekomen.   Klager heeft een bedrag van € 444,– niet betaald en bij de commissie gedeponeerd.   Standpunt van klager   Het standpunt van klager luidt samengevat en in hoofdzaak als volgt.   Op 30 juni 2008 heeft klager telefonisch een reisreservering gemaakt. […]

Lees verder

Reischeque geen passende vorm van schadevergoeding (3).

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 11 januari 2009 met de reisorganisator tot stand gekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor 2 personen naar Antalya in Turkije met verblijf in een hotel op basis van all inclusive, voor de periode van 19 mei 2009 t/m 2 juni 2009 voor […]

Lees verder

Redelijk aanbod voor aanhangig maken geschil. Ongegrond

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 27 juni 2011 met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst, waarbij de reisorganisator zich verplicht heeft tot het leveren van een verblijf in een vakantiehuis voor 5 personen te Malempre in België op basis van logies, voor de periode van 22 juli 2011 t/m 29 juli 2011 voor de som van € 556,25.   Klager […]

Lees verder

Pakketreis en boekingskantoor heeft die op eigen naam aangeboden. Boekingskantoor moet als reisorganisator worden beschouwd

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 6 november 2007 tot stand gekomen overeenkomst. Klager heeft bij [de reisorganisator] het volgende geboekt; een vlucht Amsterdam-Philadelphia-Miami, verblijf in een hotel gedurende vijf nachten; een cruise; verblijf in een hotel gedurende vier nachten en een vlucht Miami-Philadelphia-Amsterdam voor de periode van 15 juli 2008 tot 1 augustus 2008 voor […]

Lees verder