Schadevergoeding

Consument heeft recht op schadevergoeding bij ernstig tekortschieten door ondernemer in binnenschilderwerk

Waar gaat de uitspraak over De consument klaagt over het verrichte binnen schilderwerk door de ondernemer. De verf begon na enkele weken los te laten, na reparatie was de consument alsnog ontevreden. De consument verlangt herstel van het verfwerk van de gehele benedenverdieping. De ondernemer is na het indienen van de klacht van de consument […]

Lees verder

Ondernemer komt verplichtingen uit vaststellingsovereenkomst gedeeltelijk niet na en moet schadevergoeding betalen

Waar gaat de uitspraak over De consument klaagt over de vaststellingsovereenkomst die is gesloten met de ondernemer. De ondernemer heeft de werkzaamheden niet volgens de vaststellingsovereenkomst uitgevoerd. Niet alle originele gebreken zijn verholpen en de werkzaamheden die wel zijn uitgevoerd, zijn niet deugdelijk uitgevoerd. De ondernemer betwist deze verwijten en verzoekt de klacht ongegrond te […]

Lees verder

Behandelaar ooglaserbehandeling niet BIG-geregistreerd, cliënt krijgt kosten behandeling terug

Waar gaat de uitspraak over De cliënt heeft na een ooglaserbehandeling last van complicaties. Hij stelt dat de risico’s van de behandeling niet met hem zijn besproken. Als hij wist dat hij chronische oogpijn aan de behandeling zou overhouden, had hij de ingreep nooit laten uitvoeren. Daarnaast klaagt de cliënt dat de behandeling is uitgevoerd […]

Lees verder

Volgens consument is de trein vertrokken zonder mogelijkheid om in te stappen

Waar gaat de uitspraak over De consument stelt dat na de aankomst van een sprintertrein, de passagiers uit konden stappen, maar de consument en andere passagiers niet konden instappen. De consument wil compensatie voor de vertraging en (immateriële) schadevergoeding. De ondernemer stelt dat het gezien de verklaringen en de registratie niet aannemelijk is dat de […]

Lees verder