Totstandkoming overeenkomst

Aan consument is toegezegd dat oplevering zou plaatsvinden rond 1 juni. 12 juni kan niet als zodanig worden aangemerkt.

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft een alles-in-1-abonnement. De consument heeft een bedrag niet aan de ondernemer betaald. Een bedrag van € 91,29 heeft de consument bij de commissie gedeponeerd. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. In het kader van een wervende reclame heb ik besloten […]

Lees verder

Waarde telefoontoestel maakt deel uit van overeenkomst wat niet bij de consument bekend was bij het sluiten van de overeenkomst

De nadere behandeling van het geschil Op 18 januari 2017 heeft de Geschillencommissie (hierna: de commissie) in deze zaak beslist in een tussenadvies, waarvan de inhoud hieronder is ingelast. Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de gedeeltelijke vernietiging van vier door partijen gesloten telecommunicatie-overeenkomsten waarbij door de ondernemer een toestel aan de consument ter […]

Lees verder

Ondernemer had geen reden te twijfelenen dat de transacties tot stand zijn gekomen onder bedreiging van derden, danwel dat de wil tot het sluiten van de overeenkomst ontbrak. De verkoper mocht redelijkerwijs veronderstellen dat verklaring en gedrag consument tijdens de transactie gericht waren op de totstandkoming van de overeenkomst.

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de betaling van de kosten van een door de consument gesloten abonnement voor mobiele telefonie gecombineerd met de koop op afbetaling van een telefoontoestel.   De consument heeft de klacht tijdig aan de ondernemer voorgelegd. Standpunt van de consument Zij heeft 2 november 2016 in de winkel van […]

Lees verder

De verkoper had moeten onderzoeken waarom de net meerderjarige consument twee abonnementen met koop op afbetaling van dure telefoontoestellen tegelijk sloot. De ondernemer kan zich er daarom niet met succes op beroepen dat de verkoper gerechtvaardigd van verrouwen was. Het beroep op wilsgebrek van de consument slaagt hier.

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de betaling van de kosten van twee door de consument afgesloten abonnementen voor mobiele telefonie gecombineerd in beide gevallen met de koop op afbetaling van een telefoontoestel.   De consument heeft de klacht tijdig aan de ondernemer voorgelegd. Standpunt van de consument Zij heeft 2 november 2016 in […]

Lees verder

Ondernemer had geen reden om te twijfelen dat de transacties tot stand zijn gekomen onder bedreiging van derden, danwel dat de wil tot het sluiten van de overeenkomst ontbrak. De verkoper mocht redelijkerwijs veronderstellen dat de verklaring en het gedrag van de consument tijdens de transactie gericht waren op de totstandkoming van de overeenkomst.

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de betaling van de kosten van een door de consument gesloten abonnement voor mobiele telefonie gecombineerd met de koop op afbetaling van een telefoontoestel.   De consument heeft de klacht tijdig aan de ondernemer voorgelegd. Standpunt van de consument Zij heeft 2 november 2016 in de winkel van […]

Lees verder

Geen overeenkomst tot stand gekomen; klacht ongegrond.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een volgens de consument tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst waarbij de ondernemer zich heeft verplicht om voor een bedrag (tegoedbon) van € 2.500,– ten behoeve van de woning aan de [adres] (hierna te noemen: de woning) diensten en/of zaken op het terrein van de woninginrichting te […]

Lees verder
  • 28 januari 2014
  • Wonen

Koop op afstand/dwaling.

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de vraag of er bij de consument sprake was van dwaling bij het totstandkomen van de tussen haar en de ondernemer gesloten overeenkomst.   De consument heeft op 28 november 2012 haar klacht schriftelijk voorgelegd aan de ondernemer.   De consument heeft € 847,50 in depot gestort.   Standpunt van […]

Lees verder

Nadere afspraken kunnen vormvrij totstandkomen

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 27 oktober 2010 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een keuken met apparatuur en alleen het voormonteren van kastrompen tegen de door de consument te betalen prijs van € 8.024,35. De consument heeft de plaatsing door een […]

Lees verder
  • 28 mei 2013
  • Wonen

Overeenkomst is deugdelijk tot stand gekomen; geen sprake van misleiding aan de zijde van de ondernemer.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 14 augustus 2008 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een keuken met inbouwapparatuur en het verrichten van overeengekomen werkzaamheden tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 6.012,–   Het geschil gaat over de vraag of […]

Lees verder
  • 28 mei 2013
  • Wonen

Consument behoefde niet te begrijpen dat er een (definitieve) overeenkomst tot stand gekomen was.

Onderwerp van het geschil Centraal in dit geschil staat de vraag of de consument 30% annuleringskosten verschuldigd is naar aanleiding van een volgens de ondernemer op 31 mei 2010 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst, welke door de consument werd geannuleerd en waarbij de ondernemer zich heeft verplicht tot het leveren van een keuken tegen de daarvoor […]

Lees verder
  • 28 mei 2013
  • Wonen