Ongegrond

Consument biedt ondernemer geen mogelijkheid om monteur herstelplicht na te laten komen

Waar gaat de uitspraak over De consument klaagt over de verrichte montagewerkzaamheden. De door de ondernemer gezonden monteur heeft de door de consument aangeschafte kaptafel niet goed gemonteerd. Daardoor moest de consument een nieuwe kaptafel bestellen en laten monteren door een nieuwe monteur. De consument wil hier een passende schadevergoeding voor krijgen. De ondernemer heeft […]

Lees verder

Klachten van cliënt zijn serieus genomen door de zorgaanbieder

Waar gaat de uitspraak over De cliënt stelt de zorgaanbieder aansprakelijk voor de manier waarop onderzoek naar zijn klachten is gedaan en voor de gemaakte fouten door de zorgaanbieder. De cliënt voelt zich niet serieus genomen en wilt een schadevergoeding van de zorgaanbieder. De zorgaanbieder vindt dat er geen wanprestatie is geleverd. Tijdens de poliklinieken […]

Lees verder

Afstervende bomen door onvoldoende boomspiegel is niet aan de ondernemer te verwijten

Waar gaat de uitspraak over De ondernemer heeft een terras en bestrating voor de consument aangelegd. De consument vermoedt dat de ondernemer toxisch vervuilde grond heeft gebruikt, waardoor bomen en groen afsterven. De consument heeft bij de uitvoering van de werkzaamheden aangegeven dat de bestrating zo dicht mogelijk bij de bestaande bomen moest worden aangebracht. […]

Lees verder
  • 6 december 2019
  • Groen

Er was geen indicatie voor een CBCT-scan

Waar gaat de uitspraak over De cliënt is van mening dat hij, ondanks een spoedverwijzing van zijn tandarts voor een CBCT-scan, zonder reden is weggestuurd. Het ziekenhuis stelt dat na een onderzoek de conclusie van de arts in opleiding was dat er geen aanleiding was voor een aanvullend onderzoek in de vorm van een CBCT-scan. […]

Lees verder

Er is uitgebreid onderzoek gedaan naar de klachten van cliënt

Waar gaat de uitspraak over Cliënt is van mening dat de er geen serieus onderzoek is gedaan naar zijn klachten. Er is geweigerd een CBCT-scan te maken en er is in eerste instantie vergeten om een bloedonderzoek aan te vragen. Het ziekenhuis is van opvatting dat er adequate onderzoeken zijn ingesteld. Er volgde geen sluitende […]

Lees verder

Warmte-unit heeft geen invloed gehad op hoogte van warmteverbruik

Waar gaat de uitspraak over De consument klaagt over een factuur waarop het warmteverbruik over een bepaalde periode in rekening is gebracht, welke volgens haar niet zou kloppen. Het verbruik op deze rekening is hoger dan voorgaande periodes. De consument vindt dat dit komt door de warmte-unit en dat deze kosten voor risico van de […]

Lees verder

Ondernemer heeft consument al voldoende gecompenseerd voor ervaren ongemak

Waar gaat de uitspraak over Door een verwisseling van de meternummers is bij de consument een aantal jaren het lagere verbruik van haar buurman in rekening gebracht. Vervolgens ontvangt de consument een naheffing over deze jaren. Volgens de consument zijn er hierna vaker fouten gemaakt door de ondernemer. Zij klaagt dat zij ongemak heeft ervaren […]

Lees verder