Ongegrond

Geen nalatigheid bij opvang cliënt met verstandelijke beperking en autisme

Waar gaat de uitspraak over Cliënt is verstandelijk beperkt en heeft autisme. Zijn vertegenwoordigers zijn van mening dat hij tijdens zijn verblijf op de gesloten afdeling meer toezicht en zorg hand moeten krijgen. De zorginstelling had kunnen voorkomen dat cliënt een medewerkster aanviel. De zorgaanbieder geeft aan dat cliënt coulancehalve is opgenomen, omdat nauwelijks crisisopnameplaatsen […]

Lees verder

Ondernemer niet verantwoordelijk voor nieuwe lekkages

Waar gaat de uitspraak over De consument vraagt de ondernemer om een lekkage aan zijn dak te verhelpen. Dat heeft de ondernemer ook gedaan, maar er kwamen nieuwe lekkages bij. Volgens de consument heeft de ondernemer zijn het dak niet goed onderzocht. Daar is de commissie het niet mee eens. De monteur heeft de lekkages […]

Lees verder

De consument had een accommodatie in een andere plaats verwacht

Waar gaat de uitspraak over De consument stelt een reis geboekt te hebben voor Irida appartments in de plaats Agia Pelagia op Kreta. Uiteindelijk is de familie afgezet bij het hotel Princess Irida in de plaats Malia. De consument heeft ter plaatse zelf de juiste accommodatie geboekt. Volgens de ondernemer had de consument bij de […]

Lees verder

Zorgaanbieder was voorzichtig, maar niet onzorgvuldig, in behandeling van kwetsbare cliënt

Waar gaat de uitspraak over De cliënt verwijt de zorgaanbieder dat de therapie onjuist was en er onvoldoende voortgang was. Mede daardoor eindigde de behandeling met een crisis-opname. De zorgaanbieder heeft een andere mening en betwist de cliënt onvoldoende handvatten te hebben aangedragen om op een veilige manier te praten over het seksueel misbruik. De […]

Lees verder

Bij een budgetpolis moet cliënt zelf nagaan of ziekenhuis contract heeft met zorgverzekeraar

Waar gaat de uitspraak over Cliënt heeft een hersteloperatie aan zijn schouder ondergaan waarvoor het ziekenhuis hem een bedrag van € 1.890,– in rekening heeft gebracht, omdat de zorgverzekeraar dit bedrag niet wil vergoeden. Dit omdat het ziekenhuis met deze zorgverzekeraar geen contract heeft afgesloten. Het ziekenhuis geeft aan dat op haar website alle informatie […]

Lees verder

Factuur van ziekenhuis niet onjuist

Waar gaat de uitspraak over Cliënte klaagt over een te hoge factuur die zij heeft ontvangen voor het uitvoeren van een echo van de nieren. Zij is die mening toegedaan omdat zij jaarlijks een nieronderzoek ondergaat en de rekeningen dan lager zijn. Het ziekenhuis stelt de onderzoeken steeds correct zijn geregistreerd, maar dat het vorige […]

Lees verder

Niet aangetoond dat bezittingen cliënt (autosleutel, ondergebit) door toedoen ziekenhuis zijn kwijtgeraakt

Waar gaat de uitspraak over Cliënt stelt dat hij bij binnenkomst per ambulance in het ziekenhuis zijn broek, onderbroek, broek en schoenen aanhad, zijn autosleutel in zijn broekzak zat en zijn ondergebit in zijn mond. Bij vertrek uit het ziekenhuis waren de goederen spoorloos. Het ziekenhuis geeft te kennen dat in het dossier geen melding […]

Lees verder