Ongegrond

Consument niet tevreden met onderhoud aan auto door ondernemer

Waar gaat de uitspraak over De consument stelt dat door niet deskundig onderhoud de accu’s van zijn auto beschadigd zijn geraakt, waardoor de auto total loss is verklaard. Vervolgens is de auto zonder overleg met de consument door de ondernemer naar de dealer gebracht voor een onderzoek. Volgens de ondernemer is de auto wel in […]

Print/PDF Lees verder

Fouten in grafmonument ter nagedachtenis van een overleden familielid

Waar gaat de uitspraak over De ondernemer heeft slordig werk afgeleverd. De consument wenst dat de bronzen letter (K) opnieuw wordt geplaatst en dat de zwerfkei en de kleine keien worden gereinigd. De door de commissie ingeschakelde onafhankelijke deskundige heeft geconcludeerd dat de letter (K) wel goed is geplaatst. Het is verre van zeker dat […]

Print/PDF Lees verder

CV installatie icm parketvloer: De arbiters zijn van oordeel dat de ondernemer heeft voldaan aan zijn informatieplicht jegens de consument door in verkoopgesprekken en in de overgelegde documentatie aan te geven dat de consument zich over de vloeren goed moet laten informeren door een deskundige leverancier van vloerafwerkingen.

Waar gaat de uitspraak over? Consument:  Klacht 1: De vloerverwarming functioneert niet zoals verwacht. De thermostaat mag niet lager dan stand 7 worden gezet vanwege kans op lekkage, terwijl de houten vloer niet hoger dan 33 graden mag worden verwarmd. Klacht 2: De ondernemer heeft nagelaten te waarschuwen dat de gekozen vloerafwerking niet goed toepasbaar […]

Print/PDF Lees verder

Geen bouwkundige keuring, wel gebreken

Waar gaat de uitspraak over De consument heeft de makelaar ingeschakeld voor bemiddeling bij de aankoop van een woning, maar is niet tevreden over zijn dienstverlening. Bovendien kende de woning tal van gebreken. De makelaar begrijpt de klachten niet en geeft aan dat de consument een bouwkundige inspectie niet nodig vond. De commissie vindt de […]

Print/PDF Lees verder

Door af te zien van nabehandeling, heeft zorgaanbieder niet vooraf overeengekomen mogelijkheid gehad eventuele onvolkomenheden weg te nemen

Waar gaat de uitspraak over Plastisch chirurgische ingreep: ook voor de liposuctie waren al deukjes aanwezig. Overeenkomstig de tevoren gesloten behandelingsovereenkomst is aan cliënte een nabehandeling aangeboden tegen een tevoren overeengekomen vergoeding, maar cliënte heeft daarvan zelf afgezien. Volledige uitspraak In het geschil tussen [Cliënte], wonende te [plaats], en Nationaal Huidcentrum B.V., gevestigd te Bussum, […]

Print/PDF Lees verder

Vertraagde oplevering, toepassing vertragingsdagen

Waar gaat de uitspraak over Gecombineerde bouw van tien woningen. Oplevering 25 dagen vertraagd. Het afgesproken aantal vertragingsdagen van 24 dagen geldt voor alle woningen en dient niet gedeeld te worden door het aantal woningen. Het aantal werkbare dagen is derhalve met 1 dag overschreden. Volledige uitspraak Ondergetekenden: mevrouw mr. M.L. Braaksma, wonende te Leusden, […]

Print/PDF Lees verder

Geen ontbinding overeenkomst, wel herstel gebreken

Waar gaat de uitspraak over De klacht gaat over gebreken van het meubilair. De betreffende meubels werden opnieuw geleverd en toonden opnieuw gebreken. Het vertrouwen in de aanbieder is weg. De consument verlangt ontbinding van de overeenkomst en compensatie voor de gebreken en twee verlofdagen. Volgens de aanbieder zouden de problemen alsnog kunnen worden opgelost. […]

Print/PDF Lees verder
  • 19 december 2018
  • Wonen

Werkbare dagen niet overschreden, de stagnatie in bouw kan niet aan ondernemer worden toegerekend

Waar gaat de uitspraak over Partijen hebben een aannemingsovereenkomst gesloten. Deze overeenkomst bepaalt dat het appartement in maximaal 300 werkbare dagen dient te worden opgeleverd. Volgens de consument was er een overschrijving van 52 dagen. De arbiters zijn van oordeel dat de omstandigheden die door de ondernemer in het overzicht zijn opgenomen als “stagnatie overig”, […]

Print/PDF Lees verder