Afsluiting

Verkorte procedure. De commissie acht een afsluiting van de watervoorziening door ondernemer voorbarig. De commissie acht een betalingsregeling met de looptijd van tenminste een jaar aangewezen.

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de aankondiging van de ondernemer de aansluiting van de consument op de watervoorziening af te sluiten. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. De ondernemer wil mij van het water afsluiten als ik niet een bedrag van € 578,29 ineens betaal […]

Lees verder
  • 21 december 2017
  • Water

De consument heeft haar vakantie Thailand afgebroken vanwege dreiging met afsluiting elektriciteit; ondernemer te kort is geschoten in adequate reacties naar de consument.

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de dreiging met afsluiting elektriciteit en de ten gevolge daarvan gemaakte kosten. De consument heeft op 28 februari 2015 de klacht bij de ondernemer aangekaart. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. Hoewel de consument reeds 10 maanden klant was bij […]

Lees verder

Opzegging overeenkomst “met ingang van heden” gevolgd door directe afsluiting; klacht ongegrond

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft een internetabonnement.   De consument heeft in oktober 2008 de klacht voorgelegd aan de ondernemer.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   In oktober 2008 heb ik mijn internetabonnement bij de ondernemer opgezegd tegen 1 december 2008. Niettemin werd de verbinding vrijwel […]

Lees verder

Onterecht afgesloten door ondernemer wegens hogere kosten

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft een mobiele telefoonaansluiting.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   De consument stelt dat de ondernemer haar mobiele telefoon tijdens haar wintersportvakantie zeven dagen zonder geldige reden heeft afgesloten.   De consument verlangt een vergoeding van € 100,– voor […]

Lees verder

Onterecht afgesloten en schadevergoeding

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft een vaste telefoonaansluiting, gecombineerd met internet.   De consument heeft een bedrag niet aan de ondernemer betaald. Een bedrag van € 35,20 heeft de consument bij de commissie gedeponeerd.   De consument heeft op 4 november 2008 de klacht voorgelegd aan de ondernemer.   Standpunt van de consument   Het standpunt […]

Lees verder

Automatische incasso vindt niet plaats; consument blijft te allen tijde aansprakelijk voor de betaling van de verschuldigde bedragen

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft een telefoon- plus internetabonnement.   De consument heeft een bedrag niet aan de ondernemer betaald. Een bedrag van € 57,50 heeft de consument bij de commissie gedeponeerd.   De consument heeft op 7 november 2008 de klacht voorgelegd aan de ondernemer.   Standpunt van de consument   Het standpunt […]

Lees verder

Openstaande bedrag rechtvaardigt in casus geen afsluiting

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft een vaste telefoonaansluiting.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   De ondernemer berekent kosten (€ 1,05 exclusief BTW) voor acceptgiro betaling, terwijl er online betaald wordt.   Volgens een uitspraak van de kantonrechter te Haarlem mogen ondernemers kosten voor […]

Lees verder

Klacht is geen reden om direct te storneren

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft een abonnement voor mobiele telefonie.   De consument heeft een bedrag niet aan de ondernemer betaald. Een bedrag van € 48,07 heeft de consument bij de commissie gedeponeerd.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   De consument heeft een […]

Lees verder