Afsluiting

Eerste factuur voor twee aansluitingen niet voldaan, afsluiting terecht

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft gefactureerd dataverbruik in [het buitenland] in de maand juli 2011 en blokkering respectievelijk afsluiting van twee mobiele aansluitingen.   De consument heeft een bedrag niet aan de ondernemer betaald. Een bedrag van € 125,50 heeft de consument bij de commissie gedeponeerd.   Standpunt van de consument   Het standpunt van […]

Lees verder

Wanneer voor een adres geen energieleverancier bekend is, is een netbeheerder wettelijk verplicht om de afnemer van energie af te sluiten.

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de afsluiting van gas en elektriciteit. De consument heeft op 10 oktober 2013 de klacht voorgelegd aan de ondernemer Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. Op 6 november 2013 heeft de ondernemer gas en elektriciteit afgesloten omdat de consument geen […]

Lees verder

Afsluitkosten; ondernemer heeft geen hernieuwd huisbezoek afgelegd dan wel aan de consument mededeling gedaan over datum van afsluiting; kosten in dit geval voor rekening van beiden.

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de door de ondernemer in rekening gebrachte kosten wegens het af- en aansluiten van de wateraansluiting.   De consument heeft op 18 januari 2013 de klacht voorgelegd aan de ondernemer.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   Op 17 januari 2013 heeft […]

Lees verder
  • 28 januari 2014
  • Water

Terechte afsluiting door ondernemer; wel verwijtbaar dat heraansluiting niet is gerealiseerd; ondernemer had onderzoek moeten instellen naar schuld en afbetaling schuld; toekenning schadevergoeding.

Onderwerp van het geschil   Het geschil betreft de afsluiting van energie.   De consument heeft op 31 januari 2010 de klacht voorgelegd aan de ondernemer.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   De ondernemer heeft de consument op 30 november 2009 afgesloten van gas […]

Lees verder

Geen overeenkomst wel leverging van energie; netbeheerder heeft het transport van deze energie mogelijk gemaakt en hiervoor dient betaald te worden; afsluiting is rechtmatig.

Onderwerp van het geschil   Het geschil betreft de afsluiting van de levering van gas en elektriciteit.   De consument heeft op 23 juni 2008 de klacht voorgelegd aan de ondernemer.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   Hij is onrechtmatig afgesloten in oktober 2008 […]

Lees verder

Ondanks terecht afsluiting energie, wel een vergoeding op zijn plaats, nu de ondernemer het gekozen middel van afsluiting anders had kunnen en moeten vormgeven.

Onderwerp van het geschil   Het geschil betreft afsluiting van energieverbruik.   De consument heeft de klacht op 16 december 2008 aan de ondernemer voorgelegd.   Standpunt van de consument   De consument geeft aan dat hij na een overstap van leverancier alsnog door de ondernemer, maar nu als netbeheerder, onterecht is afgesloten van elektriciteit […]

Lees verder

Afsluiting(kosten); consument is verplichtingen niet nagekomen; geleden gezondheidsschade door consument blijkt niet uit de doktersverklaring; afsluiting is rechtmatig.

Onderwerp van het geschil    Het geschil betreft de afrekening 2007, de vraag of de ondernemer de consument al dan niet terecht heeft doen afsluiten en de door de consument als gevolg van de afsluiting geleden schade. Het gaat daarbij zowel om gas als om elektriciteit.   De consument heeft op 3 juni 2008 de […]

Lees verder

Consument slecht betalingsgedrag; ondernemer heeft gewezen op mogelijkheden om afsluiting te voorkomen; beledigende uitlatingen door medewerker van ondernemer is geen reden om niet te betalen.

Onderwerp van het geschil   Het geschil betreft voorschotnota’s met betrekking tot de levering van gas en elektriciteit.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   De ondernemer heeft haar betalingen niet goed verwerkt en veel te hoge kosten in rekening gebracht. Vervolgens is zij ten […]

Lees verder

Schadevergoeding na onterechte afsluiting

Onderwerp van het geschil   Het geschil betreft schadevergoeding na onterechte afsluiting.   De consument heeft op 21 april 2009 de klacht voorgelegd aan de ondernemer.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   De ondernemer heeft op het adres van consument een leveringscontract gesloten met […]

Lees verder

Afsluiting watertoevoer rechtmatig; consument is gewaarschuwd dat tot afsluiting zou worden overgegaan; in de war zijn vanwege familieomstandigheden is geen reden om niet te betalen; klacht ongegrond.

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de afsluiting van de watertoevoer.   De consument heeft op 16 april 2009 de klacht voorgelegd aan de ondernemer.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   De ondernemer heeft op 9 april 2009 mijn drinkwatervoorziening afgesloten. Ondanks mijn […]

Lees verder
  • 5 januari 2013
  • Water