Betaling

Consument stelt bedrag tegoed te hebben na onterechte switch tussen energieleveranciers

Waar gaat de uitspraak over De consument klaagt dat hij na beëindiging van de leveringsovereenkomst nog geld tegoed zou hebben van de ondernemer. De leveringsovereenkomst tussen partijen is beëindigd door een ‘onterechte switch’. Dit houdt in dat een ander dan de consument zich per ongeluk heeft aangemeld bij een andere leverancier met het huisnummer van […]

Lees verder

Consument vindt factuur alsnog te hoog nadat schilderwerk naar behoren is uitgevoerd

Waar gaat de uitspraak over De consument klaagt over het in rekening gebrachte bedrag voor het verrichte schilderwerk door de ondernemer. De consument geeft aan dat zij na uitvoering van de werkzaamheden nog zou oordelen over het bedrag. De consument vindt de rekening uiteindelijk te hoog. De ondernemer geeft aan dat in overleg met de […]

Lees verder

Consument zegt overeenkomst eerder op en moet vergoeding eerdere overstapboete aan ondernemer terugbetalen

Waar gaat de uitspraak over Volgens de ondernemer heeft de consument de verplichting tot terugbetaling van de door de ondernemer, in verband met de overstap van de vorige energieleverancier naar hem, vergoede boete. De ondernemer geeft aan dat als de consument eerder dan de opzegtermijn het contract met de ondernemer opzegt, wat in dit geval […]

Lees verder

Laserpakket na twee behandelingen gestopt, consument krijgt helft van openstaande bedrag terug

Waar gaat de uitspraak over Het gaat om de door de ondernemer uitgevoerde laserbehandeling bikini-breed bij de consument en om de terugbetaling van de nog niet ondergane maar wel betaalde behandelingen. Volgens de consument was er sprake van spanning en irritatie tussen haar en de ondernemer en liep dit tijdens de behandeling zo hoog op, […]

Lees verder

Algemene voorwaarden niet volledig, consument hoeft niet vooraf te betalen voor werkzaamheden elektriciteit aansluiting

Waar gaat de uitspraak over De consument klaagt over de handelswijze van de ondernemer. De consument heeft bij de ondernemer gevraagd om een verzwaring van de elektriciteit aansluiting. De consument heeft dit via internet gedaan, echter was de consument het er niet mee eens dat hij vooraf moest betalen. De ondernemer geeft aan dat deze […]

Lees verder

Cliënt wil declaratie niet voldoen vanwege slechte dienstverlening advocaat

Waar gaat de uitspraak over Het geschil betreft een niet betaalde declaratie door cliënt. De advocaat heeft voor zijn werkzaamheden een declaratie verzonden. De cliënten willen deze declaratie niet betalen, omdat zij vinden dat de advocaat verschillende fouten heeft gemaakt, waaronder een conceptbrief vol met fouten. De advocaat geeft aan dat de cliënten onjuiste en […]

Lees verder