Informatie schriftelijk

De reisorganisator heeft algemene informatie gegeven over het weer. Dat wil niet zeggen dat er geen extreme regenval plaats kan vinden.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 1 mei 2017 met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor 2 personen naar Thailand met verblijf in diverse hotels (rondreis) op basis van logies met ontbijt voor de periode van 29 juli 2017 […]

Lees verder

De Meltemi op Kreta. Omschrijving van dit bekende verschijnsel (harde wind) was onvoldoende. De reiziger kon 8 dagen niet buiten zitten vanwege de wind.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 17 augustus 2017 met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een reis voor twee personen naar Plakias op Kreta (Griekenland) met verblijf in een appartement op basis van logies van 25 augustus tot 8 september 2017 […]

Lees verder

Klager teleurgesteld in verwachting omtrent paascruis en verrassingshut. Volgens commissie zijn hieromtrent geen verwachtingen door de ondernemer gewekt. Klacht ongegrond.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 7 april 2017  met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een bootreis voor 2 personen naar Duitsland met verblijf op en cruiseboot op basis van vol pension, voor de periode van 13 april t/m 23 april […]

Lees verder
  • 27 februari 2018
  • Reizen

Klager hoefde niet te twijfelen aan de op de E-tickets vermelde vluchttijd. Over de wijziging van de vluchttijd heeft de reisorganisator klager niet adequaat ingelicht.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 22 maart 2017 met de reisorganisator totstand¬ge¬komen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor twee personen naar Kos (Griekenland) met verblijf in een hotel op basis van all inclusive voor de periode van 19 juni 2017 t/m […]

Lees verder
  • 7 oktober 2017
  • Reizen

Uitgangspunt is dat reiziger zelf verantwoordelijk is voor de juiste reisdocumenten maar ook voor interpretatie van informatie. Belgische reiziger heeft er zelf voor gekozen een reis te boeken bij een Nederlandse reisorganisator.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op of omstreeks 13 oktober 2016 met de reisorganisator tot stand gekomen overeenkomst, waarbij de reisorganisator zich heeft verplicht tot het leveren van een vliegreis naar Canada voor 2 personen met verblijf in 3 verschillende hotels, een skisafari, skipassen en de huur van een auto, […]

Lees verder
  • 20 september 2017
  • Reizen

Klager heeft vakantiewoning zelfstandig via de website van de reisorganisator geboekt. Op grond van de info van de website (met link naar Google streetview) mocht klager verwachten dat de vakantiewoning zeer nabij een doorgaande weg zou liggen.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 30 juni 2016 met de reisorganisator tot stand gekomen overeenkomst, waarbij de reisorganisator zich heeft verplicht tot het leveren van een verblijf in een appartement in Novigrad in Kroatië voor 4 personen, gedurende de periode van 21 augustus tot en met 2 september 2016 […]

Lees verder
  • 20 september 2017
  • Reizen

Van een reiziger mag in alle redelijkheid worden verwacht dat deze de boekingsbevestiging controleert en bij onduidelijkheden/onvolkomenheden contact opneemt met de reisorganisator.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 2 april 2016 met de reisorganisator tot stand gekomen overeenkomst, waarbij de reisorganisator zich heeft verplicht tot het leveren van een vliegreis voor 2 personen naar Curaçao met verblijf in [naam accommodatie], gedurende de periode van 6 tot en met 14 augustus 2016, voor […]

Lees verder
  • 19 augustus 2017
  • Reizen

De beschrijving op basis waarvan klager via internet heeft geboekt geeft voldoende de aard van de accommodatie aan. Geen sprake van misleiding.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 31 mei 2016 met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst, waarbij de reisorganisator zich verplicht heeft tot het leveren van een eigen vervoerreis naar Loano, Italië voor vier personen en verblijf in een appartement op basis van logies in de periode van 18 tot en met […]

Lees verder

Reiziger is in principe zelf verantwoordelijk voor het bij zich hebben van de juiste documenten. Op de uitgebrachte offerte stond dat voor het besturen van een auto in Japan een internationaal rijbewijs verlangd wordt.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 10 augustus 2016 met de reisorganisator tot stand gekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een rondreis voor 2 personen door Japan met verblijf in hotels op basis van logies of volpension, voor de periode van 19 september 2016 […]

Lees verder