Informatie schriftelijk

Aanbiedingstekst op website ondernemer maakt melding van zeezicht zonder nuance. Klager voelt zich terecht misleid nu deze aanduiding niet strookt met het uitzicht dat geboden is.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 21 juni 2016 met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor 2 personen naar Corfu in Griekenland met verblijf in een appartement op basis van logies, voor de periode van 20 juli t/m 27 […]

Lees verder

Als een reiziger vanwege gezondheidsredenen niet in de buurt van varkens mag komen, had hij dat vooraf aan de reisorganisator kenbaar moeten maken.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 14 april 2015 via een boekingskantoor met de reisorganisator tot stand gekomen overeenkomst, waarbij de reisorganisator zich verplicht heeft tot het leveren van een verblijf voor 2 personen in Villa Moron de la Frontera in Spanje op basis van logies, gedurende de periode van […]

Lees verder

Wijzigbaar ticket waarom klager heeft gevraagd blijkt niet wijzigbaar. Hier is verkeerde schriftelijke informatie door de reisorganisator aan klager verstrekt.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 8 april 2014 met de reisorga¬nisator totstandgekomen overeen¬komst, waarbij de reisorganisator zich verplicht heeft tot het leveren van een vliegticket voor één persoon (Nederland – Australië retour), met als heenreisdatum 13 oktober 2014 en als terugreisdatum 20 januari 2014, voor de som van € […]

Lees verder
  • 2 oktober 2015
  • Reizen

Klager heeft veel hinder ondervonden nu de kampeerplek niet een mooie, rustig gelegen plaats bleek, waarvoor geboekt is.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 9 januari 2014 met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst, waarbij de reisorganisator zich verplicht heeft tot het leveren van een verblijf in een bungalowtent op een camping voor vier personen te Valras Plage in Frankrijk op basis van logies, voor de periode van 22 juli […]

Lees verder

Dat reis niet voldeed aan klagers wens komt niet voort uit informatiegebrek reisorganisator, maar door onvoldoende voorbereiding door klager zelf.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 5 mei 2014 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis naar en een rondreis door Zuid-Afrika voor twee personen, inclusief een pluspakket (excursiepakket) met verblijf in diverse accommodaties op basis van logies en […]

Lees verder

Reisgids vermeldt dat openluchtzwembad afhankelijk van het weer geopend is. Algemeen voorbehoud voor- en naseizoen geldt dan niet

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 14 april 2008 via het boekingskantoor met de reisorganisator tot stand gekomen overeenkomst, waarbij de reisorganisator zich verplicht heeft tot het leveren van een verblijf in een appartement voor 5 personen te Théoule sur Mer in Frankrijk op basis van logies, voor de periode van 26 april 2008 t/m […]

Lees verder

Geen tijdig verzet tegen de verhoging van de vervoerprijs

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 18 mei 2008 met de reisorganisator tot stand gekomen overeenkomst, waarbij de reisorganisator zich verplicht heeft tot het leveren van een vliegreis naar Cuba en verblijf in hotels/appartementen op basis van logies met ontbijt/halfpension, voor twee personen voor de periode vanaf 25 oktober 2008 tot en met 9 november 2008 […]

Lees verder

Reis gemaakt in naseizoen. Reiziger vooraf geïnformeerd dat bepaalde faciliteiten en voorzieningen niet of slechts in beperkte mate beschikbaar zouden zijn

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 21 augustus 2009via een boekingskantoor met de reisorganisator tot stand gekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een pakketreis voor acht personen naar Belek in Turkije met verblijf in een hotel op basis van all inclusive ultra, voor de periode van […]

Lees verder

Weliswaar naseizoen, maar dat niet weg dat bepaalde kwaliteitseisen gesteld mogen worden

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 27 september 2011via een boekingskantoor met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor twee personen naar Izmir in Turkije met verblijf in een hotel op all inclusive basis, voor de periode van 8 oktober 2011 t/m 18 oktober 2011 voor […]

Lees verder