Informatie schriftelijk

Geen verplichting reisorganisator om reiziger er op te wijzen dat kinderen vanaf 16 jaar eigen paspoort nodig hebben

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 17 augustus 2007 via het boekingskantoor met de reisorganisator tot stand gekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor 4 personen naar Puerto Plata in de Dominicaanse Republiek met als vertrekdatum 24 februari 2008 en met als terugreisdatum 10 maart 2008 voor de som […]

Lees verder

Klager had moeten begrijpen dat prijs onjuist was

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 20 mei 2006 bij het boekingskantoor gedane boeking, waarbij het boekingskantoor heeft bemiddeld bij het leveren van een vliegreis voor 2 personen naar New York in de Verenigde Staten met verblijf in een hotel op basis van logies voor de periode van 17 oktober 2006 t/m 24 oktober 2006 voor de […]

Lees verder

Wijziging specifieke regels ten aanzien van verkrijgen visum voor Suriname valt niet onder algemene informatieplicht boekingskantoor. Boekingskantoor heeft gewezen op visumplicht

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 24 april 2010 met het boekingskantoor tot stand gekomen overeenkomst. Het boekingskantoor heeft zich daarbij (onder meer) verplicht een vlucht van Amsterdam naar Paramaribo te reserveren met vertrek op 11 mei 2010 voor de som van € 769,17.   Klager heeft op 3 juni 2010 de klacht voorgelegd aan het boekingskantoor. […]

Lees verder

Verhoging reissom terecht aan klager doorberekend.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 28 november 2006 met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst, waarbij de reisorganisator zich verplicht heeft tot het leveren van een rondreis met verblijf in diverse hotels voor 2 personen in Marokko op basis van logies, voor de periode van 8 april 2007 tot en met 22 april 2007 voor de som van € 1.810,–. […]

Lees verder

Beroep op het voorseizoen gaat niet op, omdat vrijwel geen van de in het reisaanbod genoemde faciliteiten beschikbaar was

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 25 maart 2010 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis naar Cyprus, voor vijf personen, met verblijf in Hotel Lapethos te Kyrenia op basis van limited all inclusive, vier personen van 7 tot en met […]

Lees verder

Verblijfsvergunning voor ‘derde landers’ is geen reisdocument. Van iemand die een verblijfsvergunning heeft, mag worden verwacht dat hij nagaat wat de precieze status van dat document is

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 8 september 2008via een boekingskantoor met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor één persoon naar Rhodos in Griekenland met verblijf in een appartement op basis van logies, voor de periode van 14 september 2008 tot en met […]

Lees verder

Visum benodigd voor India: reisorganisator niet voldaan aan informatieplicht

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 4 september 2009 via het boekingskantoor met de reisorganisator tot stand gekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een cruise voor 2 personen met vertrek uit Dubai en aankomst in Singapore, voor de periode van 4 november 2009 t/m 17 november 2009 voor de som van […]

Lees verder

Geen tijdig verzet tegen de verhoging van de vervoerprijs

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 18 mei 2008 met de reisorganisator tot stand gekomen overeenkomst, waarbij de reisorganisator zich verplicht heeft tot het leveren van een vliegreis naar Cuba en verblijf in hotels/appartementen op basis van logies met ontbijt/halfpension, voor twee personen voor de periode vanaf 25 oktober 2008 tot en met 9 november 2008 […]

Lees verder

Reis gemaakt in naseizoen. Reiziger vooraf geïnformeerd dat bepaalde faciliteiten en voorzieningen niet of slechts in beperkte mate beschikbaar zouden zijn

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 21 augustus 2009via een boekingskantoor met de reisorganisator tot stand gekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een pakketreis voor acht personen naar Belek in Turkije met verblijf in een hotel op basis van all inclusive ultra, voor de periode van […]

Lees verder

Weliswaar naseizoen, maar dat niet weg dat bepaalde kwaliteitseisen gesteld mogen worden

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 27 september 2011via een boekingskantoor met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor twee personen naar Izmir in Turkije met verblijf in een hotel op all inclusive basis, voor de periode van 8 oktober 2011 t/m 18 oktober 2011 voor […]

Lees verder