Informatie

Zorgaanbieder voldoet aan inspanningsverplichtingen

Waar gaat de uitspraak over? Cliënte stelt de zorgaanbieder aansprakelijk voor een litteken dat zij aan de operatie heeft overgehouden. Cliënte stelt ook dat zij tegen haar wens in is geopereerd door een chirurg in opleiding. Voor wat betreft de uiteenlopende meningen over het al dan niet tegen haar wil in onder narcose brengen van […]

Print/PDF Lees verder

Zorgaanbieder handelde medisch zorgvuldig, maar communicatie was gebrekkig

Waar gaat de uitspraak over? Cliënte stelt dat de operatie drie maanden vertraging heeft opgelopen, waardoor zij kosten heeft moeten maken. De commissie is van oordeel dat de zorgaanbieder medisch zorgvuldig en conform protocol heeft gehandeld. De zorgaanbieder heeft echter op gebrekkige wijze gecommuniceerd met cliënte. Doordat de communicatie op essentiële momenten gebrekkig was, is […]

Print/PDF Lees verder

De aansprakelijkheid bij schommelingen in netspanning.

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de aansprakelijkheid bij schommelingen in netspanning. De consument stelt dat het stroomnet een te hoge spanning heeft en hierdoor soms boven de 253 Volt grens uitkomt. Het gevolg is dat de omvormer van de zonnepaneleninstallatie zichzelf uitschakelt. De consument vindt dat de ondernemer het stroomnet moet verlagen […]

Print/PDF Lees verder

Termijn aankondiging tariefswijziging vanaf januari 2022

Waar gaat de uitspraak over? De consument klaagt over de termijn die de ondernemer hanteert bij het aankondigen van tarieven. Volgens de consument geldt er een termijn van 30 dagen, waaraan de ondernemer zich niet heeft gehouden. De ondernemer voert aan dat er geen wettelijke termijn is voor de aankondiging van het wijzigen van tarieven, […]

Print/PDF Lees verder

Notaris erkent klacht over kwaliteit dienstverlening; cliënt is reeds voldoende gecompenseerd

Waar gaat de uitspraak over? Cliënt heeft een aantal klachten over de notaris. De notaris erkent de klachten en is de cliënt voor de indiening van dit geschil tegemoetgekomen. De cliënt is naar het oordeel van de commissie daarom reeds voldoende gecompenseerd. De klacht is ongegrond. De uitspraak Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen […]

Print/PDF Lees verder

Commissie verlangt aanvullende informatie partijen

Waar gaat de uitspraak over? De kinderen van cliënte hebben gesprekken gevoerd met de zorgaanbieder. Cliënte heeft een deel van die gesprekken bijgewoond. Cliënte klaagt erover dat de zorgaanbieder de uit die gespreken verkregen informatie zonder toestemming van cliënte heeft gedeeld met haar ex-partner. De ex-partner was de opdrachtgever van de zorgaanbieder. De commissie heeft […]

Print/PDF Lees verder

Vanwege kort tijdsbestek aankondiging sluiting en sluiting opvang niet mogelijk interne klachtenprocedure te doorlopen. Urgentie werkzaamheden is niet door ondernemer onderbouwd.

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil heeft betrekking op de vraag of de consument niet eerst volledig de interne klachtenprocedure had moeten doorlopen alvorens naar de Geschillencommissie te gaan. Maar ook of de ondernemer twee dagen van te voren een sluiting voor één dag wegens verbouwing mocht aankondigen. Beide vragen kunnen met ‘nee’ worden […]

Print/PDF Lees verder

Onjuiste informatie aan aanbieder verstrekt, waardoor onjuiste offerte is aangeboden

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil is tussen een consument en een ondernemer. Ondernemer moest een groepenkast vervangen en andere omliggende werkzaamheden uitvoeren. Hiervoor is een offerte uitgebracht. De werkzaamheden konden alleen niet uitgevoerd worden, omdat de situatie bij de consument andere werkzaamheden en materialen nodig heeft dan die in de offerte staan. De […]

Print/PDF Lees verder
1 3 4 5 6 7 32