Informatie

Consument was in de veronderstelling dat hij maandelijks kon opzeggen, maar het betrof een jaarcontract

Waar gaat de uitspraak over? Tijdens de covidpandemie heeft de consument een ligplaats afgenomen bij de ondernemer. De consument zou hieraan voorafgaand hebben medegedeeld dat hij zijn reis wilde hervatten zodra de grenzen weer open zouden gaan. De consument was in de veronderstelling dat hij een zogenoemde lang-tijdelijke passant was, zodat hij maandelijks kon opzeggen. […]

Print/PDF Lees verder

Verhuizing doorgegeven via de app, geen nieuwe overeenkomst ontstaan

Waar gaat de uitspraak over? De consument neemt op twee adressen energie af bij ondernemer. De consument zou een nieuwe overeenkomst hebben gesloten ten aanzien van adres 2. Later bleek echter de overeenkomst van adres 1 is meeverhuisd naar adres 2. Deze overeenkomst loopt af in april of mei 2022. Volgens consument is er een […]

Print/PDF Lees verder

Informatie moet in orde zijn en op tijd geleverd worden

Waar gaat de uitspraak over De consument voert aan dat de ondernemer oud en incompleet lesmateriaal heeft geleverd. Bovendien heeft de consument geen gebruik kunnen maken van de praktijkdag, omdat deze pas na het examen stond gepland. Derhalve verlangt de consument restitutie van het lesgeld. De ondernemer betwist het gebruik van incompleet en verouderd lesmateriaal. […]

Print/PDF Lees verder

Herkansing was een volledig nieuwe beoordeling

Waar gaat de uitspraak over De consument volgde een EVC-procedure. Na de eerste beoordeling van de door de consument gemaakte opdrachten werd duidelijk dat een aantal onderdelen onvoldoende waren. De consument kreeg een maand de tijd om de opdracht te herkansen. Bij de tweede beoordeling zijn onveranderde onderdelen van de schriftelijke opdracht volgens de consument […]

Print/PDF Lees verder

Beide partijen hebben een aandeel in slechte communicatie

Waar gaat de uitspraak over De betreffende sportschool is twee keer tijdelijk gesloten wegens de overheidsmaatregelen omtrent Covid-19. De consument wil het reeds betaalde abonnementsgeld terug. De ondernemer stelt dat de consument een voucher heeft gekregen om de gemiste maanden in te kunnen halen. De consument heeft geen gebruik gemaakt van de voucher. De commissie […]

Print/PDF Lees verder

Restitutie en schadevergoeding vanwege slechte communicatie

Waar gaat de uitspraak over De sportschool is tijdelijk gesloten wegens de overheidsmaatregelen omtrent Covid-19. De consument heeft een voucher gekregen om de gemiste maanden te compenseren, maar haar is niet verteld op welke manier zij deze kan inwisselen. De consument wenst restitutie van de betaalde contributies en extra schadevergoeding. De ondernemer heeft geen verweer […]

Print/PDF Lees verder

Geen betalingsbewijs door de consument overgelegd

Waar gaat de uitspraak over De consument heeft zich ingeschreven voor een opleiding in Amsterdam. De lessen werden echter in Utrecht georganiseerd. Partijen zijn het erover eens dat consument recht heeft op het betaalde cursusgeld na aftrek van annuleringskosten. De hoogte van het betaalde cursusgeld wordt door de ondernemer gemotiveerd betwist. De commissie stelt vast […]

Print/PDF Lees verder

Informatieverstrekking en communicatie

Waar gaat de uitspraak over? Consument klaagt over de informatieverstrekking door de ondernemer naar aanleiding van een uitgevallen busrit. De consument en zijn vrouw hebben beide hierover een klacht ingediend en kregen in eerste instantie een verschillend antwoord van de ondernemer: de consument kreeg te horen dat de rit was uitgevallen, zijn vrouw werd meegedeeld […]

Print/PDF Lees verder

Leginstructie ontbreekt bij levering, waardoor schade is ontstaan

Waar gaat de uitspraak over? De consument heeft bij de ondernemer keramische terrastegels aangeschaft. Deze tegels heeft zij door derden laten leggen. Bij de tegels zat geen leginstructie. De consument heeft ook zelf niet om een leginstructie gevraagd. De ondernemer dient beschadigde tegels te vervangen. Ook krijgt de consument een vergoeding, omdat door het ontbreken […]

Print/PDF Lees verder
1 5 6 7 8 9 32