Kwaliteit dienstverlening

Groot financieel voordeel mag rechtsgeldig worden verrekend met schade

Waar gaat de uitspraak over De consument klaagt over de bemiddeling van de ondernemer. In een eerder tussenadvies moest worden bepaald wie de consument als juridische wederpartij zag. Nu duidelijk is dat de ondernemer dit is, heeft de inhoudelijke behandeling plaatsgevonden. De consument heeft samengewerkt met de ondernemer om een koop/verkoopovereenkomst af te sluiten voor […]

Lees verder

Advocaat handelt niet onzorgvuldig door terugtrekking van zaak waar cliënt waarheidsplicht ernstig schendt

Waar gaat de uitspraak over De cliënt klaagt over de dienstverlening van de advocaat en stelt dat hij een verkeerde dagvaarding heeft uitgebracht. Ook was het dossier van de cliënt rommelig en niet geordend. Daarnaast heeft de advocaat zich ontijdig teruggetrokken van de zaak. Volgens de advocaat zijn de stellingen van de cliënt onjuist. De […]

Lees verder

Consument voelt zich gediscrimineerd door weigering in bus vanwege elektrische rolstoel

Waar gaat de uitspraak over De consument klaagt erover dat hij door zijn elektrische rolstoel niet mee mocht in de bus. De consument voelt zich hierdoor gediscrimineerd. De ondernemer geeft aan dat hij elektrische rolstoelen in haar stadsbussen weigert vanwege het niet kunnen garanderen van de veiligheid. Uit onderzoek is gebleken dat de veiligheid niet […]

Lees verder

Ondernemer nalatig in controleren reservering consument waardoor consument eindigt met tegenvallende accommodatie

Waar gaat de uitspraak over De consument klaagt over de dienstverlening van de ondernemer. Bij aankomst op bestemming was er geen reservering bekend onder de naam van de consument. Vervolgens kreeg de consument een ander hotel aangeboden die niet voldeed aan de eisen van de oorspronkelijke accommodatie en daarom wil hij een hogere vergoeding. De […]

Lees verder
  • 8 december 2020
  • Reizen