Vervoer

Zoekgeraakte bagage: Verdrag van Montreal van toepassing op reisovereenkomst.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 31 januari 2003via het boekingskantoor [naam boekingskantoor] met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een pakketreis voor vier personen naar Canada met verblijf in diverse hotels op basis van logies en ontbijt, voor de periode van 1 augustus 2003 tot […]

Lees verder

Niet bij gate gemeld: vliegtuig vertrokken.

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit een op 27 maart 2000 via een boekingskantoor met de reisorganisator tot stand gekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor twee personen naar Playa del Ingles op Gran Canaria in Spanje met verblijf in een hotel op basis […]

Lees verder

Transfer niet goed uitgevoerd, waardoor vlucht is gemist.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 11 augustus 2011 via een boekingskantoor tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor twee personen naar Portugal, met verblijf in een appartement in de Algarve, gedurende de periode van 9 tot en met 16 september 2011, […]

Lees verder

Wanneer er een vlucht wordt geannuleerd is er geen sprake van wijziging van vluchttijden. Boekingskantoor dient dit aan consument door te geven

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 17 mei 2008 via het internet met het boekingskantoor totstandgekomen overeenkomst, waarbij het boekingskantoor zich verplicht heeft tot het leveren van een vliegticket voor één volwassene naar Venetië (Treviso) in Italië, met als vertrekdatum 9 juli 2008 en als terugkomstdatum 16 juli 2008, voor de som van € 186,50.   Standpunt […]

Lees verder

Vluchttijden op boekingsbevestiging zijn onder voorbehoud

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 1 september 2010 via een boekingskantoor met de reisorganisator tot stand gekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis naar Kaapverdië voor vier personen, met verblijf in Clubhotel RIU Garopa op het eiland Sal, op basis van all inclusieve, voor […]

Lees verder

Voortijdige terugkeer vanwege ontbrekende bagage

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 8 februari 2012 met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor 2 personen naar Hurghada in Egypte met verblijf in een hotel op basis van all inclusive, voor de periode van 21 maart 2012 t/m 28 maart 2012 voor de […]

Lees verder

Reisorganisator aansprakelijk voor wijziging vluchttijden

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 27 juli 2007 via een boekingskantoor met de reisorganisator tot stand gekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor twee personen naar Turkije met verblijf in Hotel Caprice Beach te Marmaris op basis van all inclusive, gedurende de periode […]

Lees verder

Bijzondere bagage: eigen verantwoordelijkheid reiziger om over extra kosten daarvoor informatie in te winnen bij de luchtvaartmaatschappij

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 24 maart 2010 met de reisorganisator tot stand gekomen overeenkomst, waarbij de reisorganisator zich verplicht heeft tot het leveren van een vliegreis voor twee personen naar Hurghada, Egypte en verblijf in een hotel op basis van halfpension voor een periode vanaf 24 maart 2010 tot en met 1 mei 2010 […]

Lees verder