Ondeugdelijke levering / (non-)conformiteit

  • Home >>
  • Ondeugdelijke levering / (non-)conformiteit

Schade valt niet te wijten aan kwaliteit van de geleverde steen.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 27 februari 2012 tussen partijen tot stand gekomen koop –overeenkomst ter gelegenheid waarvan de consument onder meer 11.16m2 Belgisch hardstenen vloertegels heeft gekocht voor € 1.102,97. De tegels zijn vervolgens door de consument zelf gelegd. In maart 2013 constateert de consument gebreken. Hij neemt […]

Lees verder

Niet kan worden geoordeeld dat bankstel niet over eigenschappen beschikt die consument op grond van overeenkomst mocht verwachten.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 25 april 2012 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van twee driezitsbanken en een voetenbank [modelomschrijving] (hierna te noemen: het bankstel) tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 4.700,–. De levering heeft plaatsgevonden op […]

Lees verder
  • 28 januari 2014
  • Wonen

Betonlook vloer kan oneffenheid hebben, vloer voldoet aan eisen die daar aan in redelijkheid gesteld mogen worden.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 17 maart 2012 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren en aanbrengen van een [merk en type concretevloer] tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 5.000,–. De levering vond plaats op of omstreeks 16 november 2012.   Het geschil […]

Lees verder
  • 28 januari 2014
  • Wonen

Gietvloer beantwoordt niet aan hetgeen consument op grond van in showroom getoonde voorbeelden mocht verwachten.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 8 april 2012 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren en leggen, inclusief voorbehandeling, van een gietvloer (hierna te noemen: het gekochte) tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 6.357,08. De oplevering vond plaats in […]

Lees verder
  • 28 januari 2014
  • Wonen

Redelijkheid en billijkheid; vervangende werkzaamheden – zoals de deskundige adviseert – waarvoor geen kosten aan de consument in rekening mogen worden gebracht.

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit een op 12 mei 2004 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren en monteren van een keuken tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs. Ter zitting verklaren partijen eensluidend dat de consument daarvoor een prijs […]

Lees verder
  • 19 december 2013
  • Wonen

De fabrikant heeft geen noodzaak gezien om bij de geleverde werkbladen alsnog warmte-isolatie aan te laten brengen.

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit een op 14 juni 2003 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een keuken met inbouwapparatuur en het verrichten van overeengekomen werkzaamheden tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 9.532,–.   De levering […]

Lees verder
  • 14 december 2013
  • Wonen

Ondernemer draagt bewijslast voor aflevering besteld product. Niet aan voldaan.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 18/19 december 2007 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst waarbij de ondernemer zich heeft verplicht tot levering van een [LCD TV] tegen een daarvoor door de consument te betalen prijs van € 849,–.   De consument heeft rond 4 januari 2008 telefonisch en daarna schriftelijk de klacht voorgelegd aan de ondernemer. […]

Lees verder

Ondernemer draagt verantwoordelijkheid voor correcte aflevering

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 29 januari 2008 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van twee [TV schermen] tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 641,50 inclusief bijkomende kosten van € 7,50. De levering vond (deels) plaats op 2 februari 2008.   De consument […]

Lees verder

Levering bestelde product niet onmogelijk nu ondernemer product nog steeds via zijn website aanbiedt.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 28 december 2010 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van [een spel + controllers] tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 20,–.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak […]

Lees verder

Spiegelklapdeur beschadigd; consument heeft niet te laat melding gemaakt van beschadigingen

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 16 juni 2006 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van sanitair artikelen tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 9.650,–.   De levering vond plaats op of omstreeks 8 september 2006.   De consument heeft op 2 oktober 2006 de […]

Lees verder