Ondeugdelijke levering / (non-)conformiteit

  • Home >>
  • Ondeugdelijke levering / (non-)conformiteit

Dat de televisie de reguliere gebruiksduurverwachting niet blijkt te hebben gehaald, maakt niet zonder meer dat de televisie niet aan de koopovereenkomst beantwoordt.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 30 januari 2015 tussen partijen tot stand gekomen koopovereenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van de [merknaam televisie] (hierna: de televisie) tegen de daarvoor door de consument betaalde prijs van € 495,07. De consument heeft de klacht op 11 juni […]

Lees verder

Geen sprake van tekortkoming aan de zijde van de ondernemer is geen sprake; ondernemer is gehouden tot nakoming van zijn aanbod.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 13 augustus 2011 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een hoekbank tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 1.169,–. De levering vond plaats op of omstreeks 8 oktober 2011. De […]

Lees verder
  • 7 september 2018
  • Wonen

Wasmachine niet compleet geleverd. Als niet correct wordt nagekomen, kan de wasmachine geretourneerd worden en ondernemer betaalt de koopprijs terug met inhouding van de gebruiksvergoeding.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit het feit dat de door de consument bij de ondernemer op 9 november 2013 voor een bedrag van € 2.096,– (exclusief bezorgkosten € 24,99) bestelde [merknaam] wasmachine met bijbehorende doseerunit nog steeds niet compleet is geleverd. De consument heeft in april 2014 per e-mail aan de […]

Lees verder

Voegbreedte voldoet aan de daaraan te stellen eisen

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 8 december 2016 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren en aanbrengen van “houtlook” keramische tegels 1200 x 200 mm (58,3 m2 inclusief het aanbrengen in patroon 3 en gevoegd in Manhattan Grey) tegen de daarvoor […]

Lees verder

Uitwendige schade niet veroorzaakt door consument

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 14 augustus 2017 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst, waarbij de ondernemer zich heeft verplicht tot het leveren van een televisie, tegen een daarvoor door de consument betaalde prijs van € 249,–. De levering heeft op 15 augustus 2017 plaatsgevonden.   De consument heeft […]

Lees verder

Aard van de afwijking ziet op van buitenkomend onheil. Geen sprake van non-conformiteit. Ondernemer niet gehouden tot herstel noch vervanging.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 26 februari 2016 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst, waarbij de ondernemer zich heeft verplicht tot het leveren van een telefoon, tegen een daarvoor door de consument te betalen prijs van € 799,–. De levering heeft plaatsgevonden op 11 maart 2016. De consument heeft […]

Lees verder

barst in televisiescherm niet veroorzaakt door gebrek van de televisie, maar door een oorzaak van buitenaf

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 22 oktober 2016 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een Sony Smart TV (hierna: de televisie) tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 495,–.  De levering heeft plaatsgevonden op 22 […]

Lees verder