Schadevergoeding product/dienst

  • Home >>
  • Schadevergoeding product/dienst

Restitutie na tijdelijke sluiting sportschool

Waar gaat de uitspraak over? De consument heeft gesteld dat de ondernemer niet heeft nagelaten om volgens afspraak de weken, waarin de sportschool gesloten was als gevolg van de coronamaatregelen en de consument geen gebruik kon maken van haar abonnement, aan haar abonnement toe te voegen. De ondernemer heeft die stellingen niet weersproken nu hij […]

Lees verder

Klachten van consument zijn inherent aan de gekochte vloerbedekking

Waar gaat de uitspraak over? De consument heeft bij de ondernemer een vloerbedekking gekocht en deze laten leggen door het hele huis. Het tapijt heeft na 6 maanden slijtage plekken, pollen die plat en kapot zijn en naden die niet aansluiten. Er is een expert van de ondernemer langs geweest die beaamde dat de vloerbedekking […]

Lees verder
  • 26 april 2022
  • Wonen

Ondernemer schiet tekort in levering betonvloer en gebruikt verkeerde afdekmaterialen

Waar gaat de uitspraak over De consument heeft de ondernemer de opdracht gegeven zijn huis te verbouwen. Onderdeel hiervan was een betonvloer, maar vlak voor de oplevering bleek de vloer beschadigd te zijn. De vloer is toen gerepareerd, maar tijdens het impregneren zijn de reparaties weer kapotgegaan. De ondernemer zei dat met regelmatig schoonmaken de […]

Lees verder

De consument verlangt contributie terug over de maanden dat ze niet heeft kunnen sporten

Waar gaat de uitspraak over? De consument heeft de ondernemer verzocht haar abonnementsgeld terug te betalen vanaf december 2020. Dit vanwege het niet kunnen volgen van de yogalessen waarvoor de consument een abonnement had. De consument kon de lessen niet volgen omdat de ondernemer door de corona maatregelen moest sluiten. De ondernemer heeft geen gebruik […]

Lees verder

Raambekleding bezit niet de eigenschappen die consument mocht verwachten

Waar gaat de uitspraak over? De consument kocht partijen raambekleding inclusief plaatsing. De consument is ontevreden omdat de raambekleding van de muur af valt, koortjes stroef lopen, ratelen of vastlopen. De consument verlangt ontbinding van de overeenkomst. De ondernemer heeft geen verweer gevoerd. Op grond van het deskundigenrapport staat voor de commissie vast dat de […]

Lees verder
  • 3 maart 2022
  • Wonen

Leren bank is van deugdelijke kwaliteit

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft een door de consument bij de ondernemer gekochte bank. De klacht van de consument is tweeledig. Het eerste deel van de klacht ziet op het type leer. In de winkel is steeds gesproken over kalfsleer. Hier heeft de consument ook extra voor betaald. Nu blijkt dat de […]

Lees verder

Partijen schikken ter zitting

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de staat van onderhoud van de toegewezen accommodatie(s). De consument heeft een huisje met boot geboekt bij de ondernemer. De staat van het huisje was volgens de consument te erg voor woorden en te veel om op te noemen. De consument verlangt dat de ondernemer hem tijdens […]

Lees verder

Consument mag reservering van vakantieverblijf niet doorverkopen

Waar gaat de uitspraak over? De consument kon vanwege quarantaine geen gebruik maken van de lodge die hij bij de ondernemer had gereserveerd. Via Marktplaats vond de consument iemand die deels van zijn lodge gebruik kon maken. De verhuurder stemde hiermee in. Te elfder ure weigerde de verhuurder evenwel zijn toestemming, omdat de consument die […]

Lees verder

Marktconforme prijs is rechtsgeldig

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de prijsstelling van de accommodatie die de consument bij de ondernemer heeft gehuurd.  Twee dagen nadat de consument de accommodatie had geboekt is de prijs voor het huisje gehalveerd. De ondernemer heeft een schikkingsvoorstel gedaan. Het betreft een aanbod van een digitale voucher ter waarde van € […]

Lees verder

Afgeleverd bed voldoet volgens consument niet aan verwachtingen

Waar gaat de uitspraak over? Nadat de motor en het frame spontaan zijn afgebroken toen de consument in het bed lag en de rugleuning omhoog wilde doen, heeft de consument de klacht aan de ondernemer voorgelegd. Het bed is nog als nieuw, maar de ondernemer zei niets te kunnen doen en dat fabrikant failliet is. […]

Lees verder
  • 26 januari 2022
  • Wonen